Det är dags för fredagsmys.....

Nu är det fredag igen! Skönt!  Mycket man ska hinna med på bara några få timmar. Duka, äta mat, plugga, titta på Let's Dance, äta godis och mycket, mycket mer. ^^

Alexander tar sin "semester" just nu. Så jag har inget att lägga ut om honom, men jag kan berätta lite om min fredagsdag i skolan :)

Först på dan, hade vi matematik. Det gick helt okej, men tråkigt som alltid. Sen hade vi spanska. Det gick rätt okej där med, lite lättare än vanligt. Ni som har spanska förstår vad jag menar :) Efter spanskan, hade vi vår första slöjdlektion på högstadiet! Vi delades in i två grupper, en syslöjdsgrupp och en träslöjdsgrupp. Jag hamnade i syslöjd. Vi påbörjade förkläden till bak- och matlagning. Jag beslutade för att göra ett lite mer "emo-förkläde". Hihi! Jag hittade sånt snyggt tyg :P Det är svart med röda, vita och mörkblå ränder som blir som rutor. Asballt :) Efter slöjden va det lunch, ugnspannkaka. Mums! Efter lunchen hade vi livskunskap. Vi fick igår ett uppdrag om att ta med en betydelsefull sak att visa för våra mentorsgrupper. Jag tog med mig min Alexander-skiva med autograf på :) <3 Mitt i lektionen blev alla i min gård tvugna att gå in i ett klassrum där alla 7or, 8or och 9or samlades för ett samtal om alla fyverkerier som pågår i skolan.
Allra sist på dagen, va det NO. Vi håller på med Teknik just nu. Det är rätt kul när man väl har satt igång. Vi ska bygga broar och skriva en rapport om brons uppbyggnad, argument osv. Det ska bli kul även om lektionerna är långa och sega.
14:30 slutade vi och nu är det helg :) <3

Det hände en massa andra saker idag också. Lite som jag minns, lite som jag har glömt ;) Det va min skoldag iallafall :)

Kommentera om ni vill berätta om er dag :D Vill gärna veta lite om hur ni läsare har det :) <3


Såhär ser framsidan på Alexanders första album ut. (Min är signerad) :)


alex-framsida fairytales

Ha det bra! <3 Hugs & Kisses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback