Nu är det jul igen!

" Hej hej alla, är det ni som är svenska folket? Tänk så trevligt! Jag är med i erat gäng! "

Ja du, nu är det snart jul igen! :) Nu är det verkligen snart JUL ! Härligt! Den bästa tiden på hela året! Inte för att vi firar Jesus födelse, nä så är det verkligen inte. Dock hör det till det här med Jsusbarnet i krubban och stallet som man alltid pyntar och sätter upp på byrån i vardagsrummet. Det hör liksom till, iallafall för mig. Så det kristna finns allt där, inte på det krista sättet, utan..det ska helt enkelt bara vara där.

Känner att jag har varit lite frånkommande här på bloggen, men det är med all rätt nu är julen närmar sig med stormsteg! Det är ju bara en vecka kvar! Man kan inte hinna med allt! :) Hade även beställt en julklapp till en viss familjemedlem (kan dock inte säga vem, man vet ju aldrig om hon/han går in här), och så fanns den tydligen inte! :O Så får lösa det..(på en vecka!?)
En annan anledning till mitt frånvarande är att, jag har inte riktigt det material jag behöver för att vilja blogga. Alexander t.ex, är ju på julkonsert i Norge, och jag vet inte riktigt så jättemycket om just det. Hade gärna gått på den, men det är ju så dyrt att ens resa till Norge, sedan boende samt biljett. Sedan vill man ju inte resa och gå på konserten helt själv heller, så då blir det ju ännu dyrare. Så jag får nog stanna här i Sverige tills jag har skaffat någon form av inkomst och har blivit myndig helt enkelt. Hoppas han kan komma hit till sommaren istället då :)
Jag kan iallafall lova att jag kommer tillbaka när skolan är slut, och man kan börja njuta på riktigt! Det är väl egentligen det julen är till för? Att världen ska stanna upp, och umgås. Fabrikerna ska sluta producera, slaktaren ska släppa kniven, TVproducenten ska avbryta livesändningen, och alla ska samlas och mysa. Det är jul för mig. Så vill jag ha det :)

Men har iallafall haft koll på ponken via Youtube och Facebook, så här finns några klipp från konserten! :) Enjoy!


 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback