Håkan i Lysekil 27 Juli 2011

Hej!

Nu känner jag att, jag har både förlorat er och lusten att blogga. Men jag måste nog försöka lägga ut mer, för er skull, och för min. För jag vägrar lägga ner denna bloggen! :D Så var inte oroliga! :D

Istället tänkte jag berätta om Håkan-konserten i onsdags! :D

Vi åkte tidigt på onsdag-morgonen, rakt mot Lysekil! Fast vi stannade till och postade mitt Unicef-brev (Förklarar mer så småningom om mitt val). Bilresan tog ca 2 timmar. När vi kom fram parkerade vi, och gick mot scenen, där allt skulle äga rum. Det var verkligen folkstorm där..Not! Vi var några av de första där. De hade samma kösystem som på förra konserten, så vi fick nr 8-11! Shit va bra, va?? :D

Vi var väldigt glada över det, så resten av dagen chillade vi på en brygga, hade matsäck, vi åkte till campingen och satte upp vårat tält. Vi sov nämligen över där en natt :) Mysigt! ^^

Sen återvände vi till scenen och köade där i ungefär 1 timme. När det var insläpp kl. 17.00 spörtade vi mot scenen, och kom lyckligtvis i mitten längst fram, vid avspärrnings-staketet! :D Efter det, var det bara att vänta inne i arenen i 2 ½ timme till. Jag löste lite korsord (som jag suger på!?), sov lite, tog lite kort, osv. När jag vaknade upp var det bara en halvtimma kvar innan det var dags för Håkan att kliva på scenen!

Ni som har varit på stora konserter innan, vet att längst fram i mitten, är faktiskt ganska farligt och jobbigt att stå i. Alla trycker på, knuffas, pressar och hoppar på en. Så vi gjorde oss förberedda på det värsta. Genom att trycka våra handflator mot staketet och pressa bakåt, så att man inte snubblar och blir ihjältrampad där i folkmängden, för det har faktiskt hänt.
Efter 7-8 låtar stod vi inte ut längre. Vi blev tvungna att gå därifrån. Men i all trängsel, skulle det bli kalabalik om vi tryckte oss ut och lämnade en sån bra plats ledig längst fram. Så vi sa till Security om hjälp. Så det slutade med att vi blev upplyfta, mitt framför ögonen på hela publiken, och rakt framför Håkan Georg Hellström! Hahahaha! Det var riktigt roligt! :D

Så resten av konserten stod vi vid kanten, men kunde ändå se allt bra från sidan. Håkan kom även fram till oss, just där vi stod. Kanske för att gottgöra vår besvikelse om att vi mist våra platser..? Vem vet?

Sedan, efter konserten tog vi oss en hamburgare, och körde sedan "hem" till campingen.

Jag tycker att, även om det blev lite strul där i början, så var ändå konserten värd att se, och det där med trängseln, en nyttig erfarenhet. I fortsättningen kanske inte vi ska stå i mitten, rakt mot Håkan. utan kanske lite mer i kanten. Där vi har chans att njuta av konserten och inte behöva tänka på att vi ska spänna alla muskler i hela kroppen, eller vaka över sitt liv. Utan verkligen njuta. Som förra konserten vi var på i Göteborg! :)

Tog lite bilder, men filmade även 3-4 låtar, som jag kommer ladda upp på min Youtube-kanal. Men jag kan länka såfort allt är färdig-uppladdat! :) Enjoy!
Folkstorm i Lysekil...

:)

:)

:)

Jag, i ivrig väntan (Notera H.H-tröjan, Ankar-halsbandet, hatten m.m) ;) Det gäller att engagera sig :)



Jag :)

Mycket folk! Drygt 2500 personer kom! En liten konsert, detta. Full park! :D

En tekniker kom in på scenen och satte Håkans hatt på stativet, alla blev heltokiga och skrek! :o
Av en hatt! :s

Äntligen, Håkan!



Han är för söt :)








Japp, då var konserten slut. Det var i denna vinkeln vi njöt av konserten resten av kvällen :)
Jag klagar inte iallafall :) Bara jag lever xD

Dag 2 - vi ska precis ta en chill vid stranden, innan hemfärd :)


Jag har inte berättat det, men mitt favoritcitat ur alla Håkans texter någonsin är:

"Köper en kaffe och en kaka, går raka vägen ut och svinar alltihopa ner i gatan"

Klart bäst! xD


Ett litet dopp är aldrig fel :)

Påväg hem! Vi tog färjan, för ovanlighetens skull :)


Det var allt för idag. Dock ett väldigt långt inlägg, men det är väl en riktigt bra start nu när jag ska försöka skärpa mig med bloggandet? :) Så har ju ni något att läsa ^^

Nu ska jag lägga mig! Har tagit tid detta, så nu ska det bli skönt att vila. Pusspuss!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback