Alexander & jag på Lotta på Liseberg den 20 Juni 2011

Åhhh.....detta kommer nog bli det..absolut svåraste inlägget att skriva, eftersom det finns så mycket detaljer, händelser och känslor från gårdagen. Jag har sett Alexander 4 gånger redan (förutom igår) och jag har pratat med honom och tagit bilder och kramat och allt det där. Men igår kändes det riktigt speciellt. Så jag tar ALLT från början!

Jag och syrran Linnea tog 09.20-bussen och spårvagnen fram till Lisebergsporten, där vi utanför väntade från kl. 10.30 - 13.00. När hela Liseberg öppnade bara rusade vi in med våra årskort! Vi hade till och med vänt den svarta remsan rätt på kortet för att vara så snabba som möjligt. På Liseberg gäller det att vara först till kvarn! Vi rusade in, ställde oss vid Stora Scenens avspärrningar! Vi var kanske dem 4-5 första i en av avspärrningsraderna. Där stod vi och tittade på artisternas soundcheck på scenen. När vi var där var det hela tiden Orup som soundcheckade och det blev tröttsamt efter ett tag. Jag tänkte "Var är min älskling??". Det kanske tog någon timme eller två.. tills jag plötsligt tittade på Stora Scenens siddörrar... Ni vet.. när ni känner igen en nära familjemedlem på långt håll, genom att titta på kroppsrörelserna..? Så var det när jag såg Alexander komma mot scengolvet. Jag såg direkt att det var han!

Det var en OTROLIG känsla, ni anar inte! Jag var såå nära att börja storlipa, men jag blev tvungen att hålla tillbaka, lite väääl att lipa när man ser han från 100 meters håll, eller? Så det fick man vänta med..
Han och de andra artisterna repade på final-låtarna och allt var fantastiskt bra, nu ville man bara komma närmare!!

Vi blev sedan insläppta kl 16.00 och vi sprang och sprang, fast "Security" sa hela tiden -"Gååå, lungt och försiktigt!". Ofta man brydde sig? Så vi sprang och sprang, och fick platsen läängst fram! Jag blev överlycklig! Dock inte syrran, eftersom hon avskyr att synas i tidningar och i tv, hehe :) Men hon satt kvar för mig skull :love:

De körde genrep, och Alexander kom uuuut, på nära håll! Heelt magiskt! Han tittade ofta åt vårat håll och vinkade och såg så glad ut! Det värmde att se! Efter han framfört sin Ûberbraiga låt "Resan till dig" , skulle Lotta intervjua honom efteråt tillsammans med Mats Paulson, men då lossnade hans "stråkskruv" som används till att spänna stråken. Alexander letade och bjöd på sig själv genom att säga "Nu hade jag sönder fiolen igen" och skrattade. Vi försökte ju givetvis också leta där vi satt. Han frågade om vi hade tagit den (hehe) eller sett den. Åh, jag älskar hans ögon! Åh! :D Men, ne, det hade vi ju inte, synd var. Men det gick ju bra att spela utan den, märkte vi ju framåt kvällen! :D

Sen efter genrepet när det var nära till sändningsdags, kom Alexander ut.. stylead! Åh, vilken look, vilken outfit! Det passade honom precis! Och hans hår ska vi inte tala om! :D
Programmet gick igenom..för fort! :( Det var sorligt när det var slut! Men försökte ställa mig så nära scenen som möjligt, såklart! Det gjorde alla :)

Sedan såg jag några tjejer som var några år yngre än mig, som talade med en av "Security" och frågade om Alexander kommer ut så de fick träffa honom. Hon svarade kanske, och att isåfall skulle han gå ut vid sidan av scenen. Jag blev så glad och hängde på tjejerna! :D
Minutrarna gick och ingen Alexander dök upp..? Helt plötsligt började alla tjejer skrika och jubla! Jag tänkte "YES!" och tittade..  DET VAR LOA! >: (  Naaaj! :(

Efter en stund hörde jag skrik och jubel igen..Jag tittade ivrigt.. Damn! Orup och Le kid! Jag kände lite.. "VARFÖR!?"..

Ännu en gång, skrik.. Sanna Nielsen..jahopp.. "Då borde Alexander komma efter henne", tänkte jag.
Och det gjorde han! Det blev värsta trycket mellan alla, vakterna fick säga till oss att backa en meter, men alla fortsatte att trängas. Något som störde mig så oerhört var att, de första som redan fått bild, autograf och en pratstund..stod kvar! De släppte inte förbi dem andra. Gud, jag tacklade som skutan där alltså! Ojojoj! :D Tillslut fick jag tag i staketet, där Alexander stod och knödde mig fram..Puh.. Jag fick säga lite .."Alexander..?".."Alexander..?".

Tillslut tittade han, rakt på mig med sina stora bruna ögon! Jag log lite nervöst, och höll fram kameran lite för att visa vad jag ville. Han skrev klart några autografer till dem bredvid mig, och sedan, sa han till mig..

Alexander - "Åh, Hei! Takk før sist!


(Jag tänkte...OMG! Detta händer inte..! Jag svarade..)

Jag - ":o Jaså, minns du mig?"

Alexander - "Jajaja, det klart!" :)

(Egentligen minns jag inte exakt hur jag sa efteråt, men typ..)

Jag - "Vad bra!!" (Eller nåt).

Sedan..

Jag - "Kan vi bara..ta en bild?"

Alexander - "Javisst!"

Jag - "Nya facebook-bilden, du vet, hehe."

Alexander - "Åh, jajaja" :)


Sedan tog vi bilden, jag sa tack, och han sa hejdå. Det var otroligt! Hade gärna stannat längre, men ville ju tänka på resten av Alexanders fans/vänner.
Det är oerhört beundransvärt när en så stor artist, kommer ihåg, ett fan av 10000000000 fans! Det är riktigt imponerande! De flesta artister bara ser en lapp flyga omkring i folkmängden och skriver något kludder och sen skickar tillbaka. Sån är inte Alexander. Han stod kvar där, tills alla i tängseln fått vad de önskat. Han förstår nog hur vi känner oss.

Så nu kan man säga att jag känner Alexander, för det gör jag ju. (hehe). Nä, men ärligt. Om vi nu säger det, så är han den mest empatiska, roligaste, snyggaste, trevligaste person jag känner! Det ska bli ett nöje att träffa honom mer i framtiden! För det ska jag!


P.S Det var kallt ute

/Ottilia


Kommentarer
Postat av: little me

NAW!!!!

Jag blir så glad när jag läser detta, får massa minnen från Allsång på Skansen, då jag väntade ca 16 timmar för att få se han.

Så jäkla kul att du fick plats längst fram, fett glad för din skull. För när man har väntat så länge så vill man ju ha en bra plats liksom.

Och som ja har sagt tidigare, håller med dig älskade hans outfit och hans love it!!

Asså, jag blir typ kär på nytt när jag läste detta. Har ju glidit ifrån han lite...men nu fan va söt han är!!

Och han kom ihåg dig, aw...älskar att han beryr sig om sina fans, helt sjukt!!!!

När ja o min tokiga Rybak-vän Jenny träffa han förra året så sa han ju jag känner igen dig, till Jenny. Man blir så glad:)

Vilken fin bild btw!!! :)

Vill se han NU!!



Kramis!

2011-06-21 @ 22:00:43
URL: http://veggotallrik.blogg.se/
Postat av: little me!

SV: Han är sååå SÖT!!!

Ja, han kallar ju sina fans för sina vänner, sweet!:)



SV SV:Japp, kom på mig själv att vinka o sen garva ja åt mig själv, haha.



SV SV SV: AW, tack så mycket <3

PÖS

2011-06-21 @ 22:03:20
URL: http://veggotallrik.blogg.se/
Postat av: anna

fett kul att han kände igen dig, önskar att jag själv var där men jag fick nöja mig med att se det på tv:) Ha det bra!

2011-06-21 @ 23:04:38
URL: http://nyylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback