The Breaking Dawn - Part 1

Jo, hörrö ni.. Detta är svårt.. det finns så mycket att berätta, men ändå så lite man får avslöja, samtidigt som mina egna känslor och erfarenheter ska med in i kakan.. Twiday-kakan alltså..

För ca en månad sedan så var jag uppe redan klockan halv sex. Detta berodde på att biobiljetterna till Twiday skulle släppas klockan sex. För er som inte vet så är "Twiday" en dag då man ser alla senaste filmerna, samt premiär då, såklart. Detta gick jag och syrran på. Bokningen var det svåraste. Det var verkligen som folk ryckte biljetterna ur handen på en. Man såg på datorskärmen att folk bara rensade hela salongen. Det failade några gången men tillslut fick jag två stycken. Jag blev så glad!

Jag är egentligen inget "Twilight-fan", det kan jag inte säga att jag är. Jag gillar mer..ja, den största anledningen: Edward. Eller jag kanske ska säga Robert Pattinson. För det är ju honom som jag är där för. Dock så gillar jag hans karaktärs betydelse och personlighet också. Den får man inte glömma bort. Många anser att Edward är en tråkig "gubbe" som är överbeskyddande. Ja, jag kan hålla med om att han är det. Men, det är väl inte alltför konstigt när Bella är som hon är? Om inte Edward eller Jacob funnits, hade hon varit död redan i film 2 - New Moon.

Jag ska inte sitta och spekulera i det nu, jag skulle berätta om kvällen/natten. Jag måste säga att jag har inte blivit sådär riktigt trött än..inte hittils iallafall. Jag tror det kommer senare. Det är ju konstigt om det inte gör det, om man bara lyckats sova 2 ½ timme inatt.

Hursomhelst..

Jag fick sluta lite tidigare i skolan den dagen. Först och främst var det ju att jag skulle till doktorn, och det passade ju perfekt eftersom jag ändå skulle till Göteborg. Om inte, hade jag fått "skolka" från skolan för att hinna till 15.30, då det hela började.

Man kom dit, köpte lite mysis. Det dröjde ca. 20 min och blev därmed försenat lite, men det gjorde inget. Huvudsaken är ju att kvällen blir som planerat i övrigt.
Sedan var det fram med biljetten och ID kortet. Man blev tvungen att vara över 15 år. Först var jag arg för det och tänkte "Vadå? Så i 2:an och 3:an där det är en massa fighter, de ska vara från 11 år, men denna, där det nästan bara är romantik..ska DEN vara från 15 år då? bara för att det är lite sex med i den?". Jag hade naturligtvis fel, självklart ska denna vara från 15 år! Ni som var på twiday, jag hoppas ni fattar varför. Ni som ser den idag, då den officiella premiären är, ni kommer fatta, och ni som kommer att se den framöver, ni lär fatta ni med senare.. Jag kan inte riktigt prata om det nu, eftersom nästan inga har hunnit se den, så jag tycker att vi återkommer med den saken. För jag måste bara säga, jag blev äcklad i sista filmen i slutscenen. Guuud, så obehagligt. Det är därför jag anser att 7 år med förälder och 11 år utan förälder, det är för ungt. Jag hade inte låtit mina barn se sånt.
Jag kanske överdramatiserar, jag brukar göra det. Men det är med goda skäl som jag gör det.

Somsagt, jag skena iväg lite där. Så jag fortsätter.. När man väl kom in fick man små söta "Twiday-pass" som man fick bära under hela dagen. Detta pga av att se att man verkligen var behörig att inträda, t ex efter pauserna och så. Men sedan när det var dags, förklarade de lite om hur kvällen kommer att bli, de gjorde lite tävlingar där man vann biobiljetter, posters m.m. Allt var twilight-frågor, dock så är jag inte så kvicktänkt så det blev inget för oss..
När filmen satte igång kände man att det verkligen var på riktigt. Det var nu det var dags! När Edward gör sin entré i matsalen, började hela folket att jubla och klappa händerna. Så var det i resten av filmerna också. Tyckte jag va så roligt, trodde bara jag skulle börja klappa o jubla först, ensam :)
Filmen rullade på, och den blir bara bättre och bättre. Har aldrig sett den på bio faktiskt. Bara på Emmas datorskärm med låg volym klockan 4 på natten, och kollat lite på youtube, men inget mer. Jag har inte ens dvdn (men den ska jag skaffa!).
När den var slut så applåderade alla ånyo, och det var dags för en paus med toalettbesök och en lättare måltid som faktiskt ingick. Dock var det äckliga, kalla wraps som ingen verkade gilla. Iallafall inte jag..

Sedan stod nästa film på tur - New Moon. Har alltid tyckt det är den sämsta, och det står jag fast vid, men den blir bara bättre och bättre. Jag insåg även att Edward är med mer än man man kan tänkas tro. Både i början och mycket i slutet :) Så jag var nöjd.

Sedan var det då...Eclipse! Som alltid har varit min favorit. Kan köra en liten rankning senare om så viljas. Hursomhelst...
Den var bra :) haha, självklart var den det. Det är denna filmen som visar mest kärlek mellan dem båda. (Och 4ran nu då..ni får se) ;)
När den var slut så var det en halvtimmes paus och sedan skulle premiären av The Breaking Dawn Part l starta. Så taggade, så! :)

Mer kan jag inte berätta om den, inte mer än vad jag har avslöjat från tidigare. Men, om du är över 15, så klarar du nog att se den, om du är yngre..inte. Du bestämmer givetvis själv, men jag tipsar om att undvika. Däremot är den första delen helt fantastisk fin, så det säger jag ingenting om. Den delen kan ni se ;) Jag kan också säga att jag ser fram emot Part ll :) Om det blir en Twiday till den med,, ska jag lätt gå. även om syrran inte följer med den gången. Tror inte hon orkar det. Men hon har ett helt år på sig att vila, så hon kan inte komma o säga sen att hon inte är utvilad ;) Det är alltså 1 år och 6 dagar kvar till The Breaking Dawn Part ll-premiären startar! :) Can't wait!

Efter filmen kom Janne och hämtade oss. Ungefär 02.30 på natten. Jag somnade nog halv fyra..så har sovit några timmar bara. Är fortfarande inte trött, men jag är väl fortfarande hyper kan tänka :) Det är ju inte varje dag som man får se Robert Pattinson i heta scener på en så stor, stor, stor, stor....bioduk ;)
Edward Cullen Breaking Dawn Poster

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag ska se BD idag :D

2011-11-19 @ 12:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback