Stolt..

Jag är vanligtvis ingen läslus eller bokmal, det har jag aldrig varit och kommer förmodligen aldrig bli det på riktigt heller. Alla vet ju att jag är en filmfantast och ser mycket hellre på film än läser dem.
 
Så var det även med Twilight. Jag såg bara filmerna och kände sådan olust att läsa böckerna. Men ja, en dag bestämde jag mig för att köpa dem, för de var så billiga och de var inbundna så det passade sig bra. Så förra sommaren när jag låg i min säng och inte kunde somna fick jag ett infall och började läsa första boken. Jag läste ut den på en vecka ungefär. Sedan dess har jag inte fått sådant infall som jag fick då. Inte på samma sätt.
 
Men nu, efter ett år, skulle vi åka och campa. Det var för ungefär två veckor sedan, så bestämde jag mig för att ta med tvåan - "När jag hör din röst". Jag började så smått läsa i bilen men fick avsluta kort därefter eftersom man blir så illamående av att titta ner när bilen svänger hela tiden.
 
Men väl i husvagnen och på stranden och i bilen när vi var ute och såg oss omkring, hade jag boken, och läste sedan ut den två dagar senare när pappa hämtade upp oss på campingen för att vi alla sedan skulle till Karlshamn och se Alexander.
 
Stolt? Ja. Visst. ^^
 
Sedan var vi hemma några dagar och packade upp och gjorde oss hemmastadda och packade ner en ny väska med saker som vi skulle ha till vår resa till Smögen med pappa som skulle vara en helg. Då bestämde jag mig för att ta med tredje boken - "Ljudet av ditt hjärta". Där läste jag inte lika intensivt på helgen, men blev sedan klar även med den två-tre dagar senare. 
 
Stolt? Ja. För mig är det stort eftersom jag inte är en sådan läslus.
 
 
Då undrar säkert ni...varför börjar du inte på den sista boken - "Så länge vi båda andas"? Jo..det ska jag tala om...
Eftersom jag har sett alla tre filmerna innan jag läste böckerna känns det fel att få en egen uppfattning om miljön när det händer alldeles nya saker i sista boken. Visst, jag skulle kunna läsa halva den, men jag vågar inte riskera det. Vill nämligen inte heller få reda på vad som kommer hända i den sista filmen. Jag vet slutet, för jag har läst de sista raderna, men inte mer än så. 
 
Så det ska bli spännande! Hoppas för fullt på en ny "TwiDay" som jag var på med systern min förra året! Vilken succé! 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men vad tyckte du om böckerna då? xD Själv tycker jag att tvåan är den segaste, för att vara ärlig har jag aldrig läst ut den... Fyran däremot, den är bra! Du har massor att se fram emot ;) Kram!

Svar: Jag tycker att filmerna givetvis är på ett sätt bättre, men...det jag gillar här är att dom visar bättre hur Bella känner. I filmerna är hon för det mesta väldigt stel och bara samma hela tiden. Gillar henne mer i böckerna. Även kärleken mellan Jacob och Bella är bättre i böckerna. Lite Bellas och Edward också.
Ja, tvåan var lite seg. Iallafall i mitten när hon tillbringar all tid med Jacob. Den är rätt tråkig, Men det gick! :)

Bra :) Då har jag något att se fram emot! :)
Ottilia

2012-08-05 @ 20:13:52
URL: http://fivefingers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback