Mithlond

Ja, vad ska jag säga? Igår var....makalöst! Som jag har väntat, och det var verkligen lön för mödan. The Hobbit var en riktig dundersuccé och jag förstår att fler än jag gillar Peter Jacksons filmer. 
 
Innan filmen började, ute i foaljén hade de riggat upp en scen där folk var utklädda och spelade soundtracket till Sagan om Ringen/The Hobbit. Över 20 pers var utklädda till alver och hober. Riktigt roligt. Inte ofta man ser.
 
De flesta var från föreningen i Göteborg. En fan-grupp. Ni kan själva bli medlemmar. Här är deras hemsida.
Ser rätt roligt ut :) Kanske man skulle ta å gå med..? ;)
 
Man kunde köpa två olika popcorn menyer med Hobbit-tema. En med vanlig mugg och kartong, fast med Hobbit motiv, en finare plastmugg samt kartog med en liten Gollum ovanpå ^^
 
Däremot tog jag den utan Gollum, eftersom man fick men en jättesöt kortlek med menyn. Visar den när jag kommer hem efter skolan. 
 
Abropå det så är Gollum ÄNNU sötare och bättre gjord i denna filmen, alla uttryck och effekter. Jättebra.
Så jag är jättenöjd och BEGÄR att ni ser den! :D
 
 Här är en rolig och bra scen mellan Gollum och Bilbo. Enjoy!
Gollum: "Shut up!"
Bilbo: "I didn't say anything"
Gollum: "We wasn't talking to you!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback