Summering - 2012

Nyår, från 2011-2012 hemma hos mormor. Här är jag och min käre kusin som nu går i samma klass som jag. 
Jag och Anna passade ett stort antal jättesöta kattungar hos Annas mammas väninna som var borta under en kväll. Vi hade jättemysigt den dagen. Jag som är galen i kattungar. :)
Elvira 18 år. Att fylla 18 är stort för alla, och även för familjen och omgivningen. Detta är ett kort systra' mi' fick av mig och Linnea med en text baserad endast av Lars Winnerbäck-låttitlar. Gjorde detsamma till Linnea när hon tog studenten, fast med Håkan Hellström-titlar.
Science Fiction-mässa som vanligt varje år i Göteborg. Får alltid hem så fiina saker. Iår fick jag ju hem det bästa...Harrison Fords autograf :)
 
Våren kom ännu en gång. Det är alltid trevligt. Lite typiskt att man gillar våren ändå. Jag är ju inte jätteförtjust i det. Lite svårt att förklara, men det känns som ett måste att uppskatta våren. Jag citerar mig själv, ett citat min syster ofta pratar om: "Våren...jag stör mig på den, för alla uppskattar den så mycket." Vilket är väldigt sant. Håller ni med?
Den årliga campingen med familjen som hålls mer eller mindre varje år. Både i Uddevalla och i Falkenberg.
Direkt efter campingen med mamma hämtade pappa upp oss tre och vi drog till Karlshamn och såg lille Alexander. :love: Fjärde gången vi sågs. Mys!
Smögen med pappi. Vi var där i två nätter. Första natten i tält på en liten fin camping, andra natten, där de hyrde ut loft i ett fint område med röda stugor. Mysigt!
Vi tar oss en mysig fika i Lökeberg. Fotade även en hel del, rätt många var där sent och badade. Det fanns även en liten röd stuga där en tjej skötte en kiosk. En go och minnesvärd kväll.
Jag fick min tv och BlueRay i oktober. Den har gjort att jag kunnat variera mina ärenden i mitt rum. ^^ Var även en riktig överraskning. Mamma hade ju lovat mig en tv, precis som Elvira fått av dem tidigare, men de sa att det fick bli till jul. Nu alltså, men en vanlig jag då jag skulle plugga och bara lägga mig, kom de fram och sa: "Vill du med och köpa en tv?".
Riktigt fint. :)
Hösten ägde rum. En långpromenad med kamera och där var vi i full gång med att fota. En klassisk reaktion, antar jag.
 
Alexander igen, denna gången i Partille. Femte gången gillt. Denna gången stärktes han upp av en fin orkester samt några andra bra sångare. Även första gången någonsin som det är två träffar för oss, samma år. Ovanligt, men inte sämre för det. Utan detta hade inte året blivit så bra som det blev.
Halloween. Elvira hade en liten mini-fest hos pappa, så vi beslöt oss för att ha kul på vårat sätt hemma. Besökte dem även en liten snabbis och åkte och röjde runt lite i kvarteret. Rolig halloween. Ovanlig men, kul.
 
Miss Li och sin goa röst i november. Den hölls i Göteborgs konserthus och det var jag, systrarna och pappa som gick på den ja. Elvira har ju alltid varit det största fanet, men blev ännu mer impad av hennes tonsäkra och starka röst. Roligt :)
Uppesittarkväll och jul rent allmänt. Julpyntning, spänningen innan, väntan, myset, julkapparna, ja, ni har ju varit med själva.
Julafton!
 
Det var väl det, tror jag. Kanske hinner hända något jättespännande nu timmarna innan. Nyår är ju alltid spänt. Men jag, mamma och janne blir det ikväll. Svårt i min ålder vart man egentligen ska ta vägen. Man har att välja mellan familj och gå på någon fest, och ja. Iår blev det ingen fest, så då blir det ju hemma. Inte mer med det ^^ Jag är inte emot det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback