Bloggeliblogginläggelilägg

Hej!

Detta är dagens lilla bloggeliblogginläggelilägg från mig, då jag ska berätta lite om hur helgen varit, vad jag gör och ska göra nu, och vad som kommer att ske under veckan. Vi får se hur detta slutar, antingen så händer inte ett skit, alltså det blir otroligt tråkigt för er, eller så sker en massa roligt med ett lyckligt slut. Vi får se ;)

Helgen har väl varit helt okej, med mycket sömn och vila. Det är ju så en riktig helg ska se ut, särskilt söndagar. Det är ju därför det heter vilodagen. Mormor fyllde 76 år i fredags, så då var man där och myste och firade med släkten. På lördagen hände väl inte jättemycket, vad jag minns. Ofta minns man inte så mycket vad man gjorde dagen innan, iallafall inte jag. Sen så..idag, vad har jag gjort idag? Jo, jag har vaknat rätt sent, käkat, klätt på mig...( ;) ) Ne, jag har även steppat lite i vardagsrummet med syrrorna. Ja, man kan det, det blir ju repor, men det gör ingenting eftersom dem ska byta golv där nu i mars, om jag inte minns helt fel. Så nu är det bara att steppa på ;)

Sedan har jag fixat rummet och köket och lite sådana grejor. Har även pluggat lite. Tro det eller ej. Jag har övat lite engelska glosor, läst lite NO och håller just nu på med en planering från vecka 3 - vecka 6, vad som händer, vilka event som man inte ska missa, vilka läxor osv. Vecka 6 börjar ju även Nationella prov för vår årskurs, så man är ju rätt nervig över det. Men antagligen går det bra. Det gör det mesta oftast.

Så nu när jag snart är klar med planeringen ska jag ta en lång dusch och ladda inför en ny skolvecka. Ska även ta en kvällsfika med syrrorna. Dem hade tydligen bakat chokladbollar. Yummy! ^^

Hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback