"Ja, vi kommer steppande!"

"Det ska bli så jävla bra..."

Nu är anmälan inskickad till dansforum.se! Japp, tänkte att jag skulle få igång mitt steppande igen, det är verkligen något som man har insett nu dem senaste dagarna att man faktiskt är riktigt bra på. :o Det har inte jag riktigt insett förrän nu. Så nu ska jag gå i en fortsättningsgrupp från 17 år och uppåt. Ja, nu är ju inte jag varjen 16 eller 17 år, än. Men, eftersom jag och min kusin Oscar har gått tre terminer tidigare i Kungälv så fick vi givetvis gå med i den med.

Vi ska ha en lärare som heter Lisa Alvgrim som arbetet en hel del med Galenskaparna och After Shave genom åren, hon har bland annat gjort koergrafi till dessa två danserna nedan. Hon är även med själv i klippet med "En regering som kan dra en liten stepp". (Hon i rött).
Har alltid beundrat hennes steppkunskaper, så detta ska bli riktigt kul. Riktigt kul att även mina ovana syrror hänger på, får träna upp dem hela denna månaden så dem kan grunderna, sedan är det bara att köra ;)

Men somsagt, ta en titt på klippen här..↓ Det är faktiskt jävligt bra. Enjoy!

"En regering som kan dra en liten stepp"

Klipp från GAS's film från 1996 - Monopol

"Ineffektiv"

Klipp från GAS's föreställning från 1995 - Lyckad nedfrysning av Herr Moro"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback