Euphoria

Nämen tjenare på er!

Ja, tyvärr, jag är fortfarande sjuk. Det blir inte bättre. Ysch! Ja,  både hostan, snuvan och det onda i halsen håller ett hårt grepp om mig än. På en helg och allt...:/ Skulle egentligen hjälpt pappa och hans löpar-förening som håller i en tävling idag. Tyvärr blev det inte så, för att jag mår som jag gör, så syrran fick sticka dit ensam.

Dock blir det mysigare ikväll får jag hoppas. Då blir det jag, ena syrran och pappi som myser. Min andra syster ska tyvärr ut idag med vännorna ;) Nu har båda mina systrar börjat gå ut på krogen osv. och då tänker man "Som alla andra...supa, supa, kröka...etc". Men nej nej, dem har vett i skallen mina systrar, så dem håller inte på med sånt krafs. :) Hade blivit totalt galen om dem höll på sådär som alla andra. Det finns tusen anledningar att man inte ska dricka. Man får ingen kontroll, man skämmer ut sig, något kan hända som man inte är med på, man kan tappa handväskan, man glömmer efteråt hur "roligt" man hade, och en sak många missar...det är dyrt! Och för dem som vill vara hälsosamma och kanske gå ner i vikt, visst. Det bara är fullproppat med skit och kalorier. Så..japp. Inget jag rekommenderar, absolut inte. Ska man ut ska man ha kul!
Nu halka jag in på ett diskussionsspår igen, men detta är viktigt. Ska bara lägga till det, att man är ju inte rolig på något sätt om man dricker. Det är ju alkoholen som gör en "rolig" och "modig". För en kväll, sen är man lika torre som man alltid är. Så bjud till lite själva, så kan man dricka för att det är gott, till mat eller om man har en mysig, kontrollerad och lugn tjejkväll hemma. När man är MYNDIG att köpa hem. :)

Hursomhelst, ni fattar grejen. :) Nu står dem tydligen här utanför med bilen och ska hämta upp mig (!). Har inte slutfixat allt än, men det löser sig nog. Ha det! Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback