John Williams 80 år

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg där jag radade upp kommande event. Ett var ju då givetvis Twinight, men dagen därpå, rätt så tätt inpå skulle Göteborgs symfoniker ha en konsert i Göteborgs konserthus som en hyllning till John Williams, min favoritkompositör som skrivit filmmusiken till Indiana Jones, Star Wars, Jurassic Park, Schilder's List, Harry Potter m.m. 
 
Detta gick jag och mina kära systrar på :) Mysigt :) Underbart att höra en levande orkester spela sina favoritstycken :) Så det var trevligt.
 
När det var dags för Star Wars...kom två Stormtroopers in och även Darth Vader. Charmigt ;) Det var från en förening som ställer upp med att klä på sig dräkterna och gå runt som karaktärerna på olika ställen. Pengarna de tjänar ger de till Silvias Barn- och ungdomssjukhus. De e ju jättebra :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback