Prometheus

  Detta blev lördagsnöjet för mig och min kära pappi ikväll. Måste säga att, jag gillar ju sci-fi och rymden och ja, det temat. Så egentligen är Alien-filmerna och denna väldigt passande. Det jag däremot har svårt för är ju allt det slemmiga och blodiga och allt som ska vara hela tiden. Lite av dess "charm" kanske och som gjort filmerna kända men, nja. Inget för mig. Passar egentligen inte med rekommendationer från 15 år..känns lite för ungt. Finns det ingen mer gräns, tycker man. Inte bara till denna filmen utan till rätt många andra. 
Men om man jämför den första Alien som kom 1979 och Prometheus 2012...så är det rätt så stor skillnad, i det groteska, animerade (givetvis) och upplägget, så det klart att denna är 10 resor värre, men desto mer välgjord. Står att det är prat om en Prometheus 2 också, så det blir spännande....
 
Hur som helst, även om det inte var den mysigaste filmen så har jag iallafall lääänge väntat att få se den. Så jag är nöjd. Inatt återstår bara att se om min hjärna och mitt hjärta tycker samma, eller om de gör det svårt för mig i drömmarna... Vem vet? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback