Fly, you fools!

 
 
"Ge ingen tid till ånger, det blir bra vad som än kommer..."
 
Ledig och glad! 
 
Första veckan i skolan avklarad. Har insett nu att, det är här man kommer gå, min förra skola finns inte kvar längre. Jag är typen som aldrig ger mig när jag vet att något är fel moraliskt. Som att svika oss och lägga ner vår skola. Ja, det kan låta grinigt, men det innebär mer än så. Det är inte så att de förvarnat oss långt innan, utan detta började diskuteras under en 2-veckors period och sedan var det klart: Den skulle läggas ner.
Så det är därför, samt många fler dåliga argument. Hur som helst, det jag skulle förklara var, att varje gång jag känner irritation eller sorg eller vad vi nu ska kalla det och jag tänker: "I wish none of this had happened", brukar jag alltid få upp Gandalfs ansikte framför mig och höra hans mörka röst säga: "So do all who lives to see such times, but that is not for them to decide, all we have to decide is what to do with the time that is given to us." Vilket genast ger en nya krafter och en liten gnutta hopp om framtiden :)
 
Men kort skoldag, skjuts hem och syrran som lämnar beskedet att hon bokat biljetter till Håkans konsert den 7 december i Göteborg. Betalda och klara. Så jag klagar inte.
 
Ikväll blir det mys med pappi med film, mat o andra såna goa grejjer. Så ska fredagar vara. Att vara i skolan tar på krafterna. Mina sinnen och min kropp är inte van vid så mycket människor och spring hit å dit efter sådant långt break i sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback