Första advent-snack

 
Första advent har passerat. Första ljuset är tänt. Julkalendern är igång. Den är riktigt bra hittills. Fast det blir ju alltid bra när Fredde Granberg är med, så...Men i helhet, trevlig. Känns dock som allt som ska hända redan har hänt på tre avsnitt. Men vi får se vad som kan hända. 
 
Oavsett hur gammal jag blir tänker jag följa varje år julkalender. Det hör ju till. Vad är julen utan julkalendern? Rätt mycket, men inte samma.
 
Jag själv firade första advent i kyrkan med syrrorna då vi stod för sång under gudstjänsten, med vår moster Anna som är kantor i kyrkan, som spelade piano till. Blev riktigt lyckat, och musiken hade satt sig djupt in på många, sa de till oss efteråt. Är ju kul när man kan glädja någon. Plus att man själv blir glad av att vara i kyrkan på jul, som vi alltid varit då mamma sjungit i kör.
 
Jag säger ju det, julen ÄR den bästa tiden på året. Det slår alla somrar och sin egen födelsedag. Julen Är så det egentligen ska vara året om. Däremot hade vi inte uppskattat julen lika mycket och man hade tröttnat. Men mysigt hade vi haft det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback