Du kan gå din egen väg

Sitter här på en av de allra sista naturkunskapslektionerna under detta läsår, denna termin och på denna skola. Vi sitter och pluggar på det allra sista naturkunskapsprovet som förhörs imorgon. Jag däremot har fått dispens eftersom jag ska se till att Elvira får en så bra student som möjligt, och ska därför göra provet på måndag. 
 
Så snart sitter man i förtältet vid husvagnen med en go grilldoft i vinden. Låter la mys? Men...först! Sommarjobb i tre veckor. Jajjemen. Förra året fick jag chansen att hjälpa till på dagis, i år blir det sommarmusikant. Planera två små gig, ett till förskolor och dagis och ett för ålderdomshem och vårdhem. Blir nog roligt. Tjäna pengar för att sjunga och underhålla andra människor? Nu förstår jag hur alla artister har det (y)
 
Tillbakablick på naturkunskapslektionen. Eftersom provet är på måndag sitter jag och chillar lite just nu. Har ju hela helgen på mig att plugga ^^ Nu sitter jag och lyssnar på "När lyktorna tänds" med Håkan. 
 
Tänk, om några få dagar står vi där igen. Återigen på Slottskogsvallen och lååångköar inför ännu en konsert med Håkan Hellström. Rooooligt! Förra gången på Slottskogsvallen var det bara jag och Linnea. Nu ska Elvira med också! Ännu roligare! Ser fram emot en hel dags kö-ning. Blir mys!
 
 
Från konserten i Lysekil 27 juli 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback