Var nöjd med allt som livet ger



 
En stark och modig tjej som skriver om varför hon avstår från alkohol. Riktigt intressant, och lite sorgligt. Att man nuförtiden måste redogöra varför man INTE dricker. De som gör det borde ju blogga om VARFÖR de dricker. 
 
Däremot är det lite roligare att läsa om tjejer som Jennifer, eftersom de har så mycket fler och vettigare argument än vad en som säger att den dricker har. Vad kan den säga mer än att det blir roligare, man blir modigare och att det kanske är lite gott? Nja, inte så mycket mer, va?
 
Detta inlägget har fått flera hundra kommentarer om hur bra hon är som går ut med detta öppet och hur hon förklarar allt så pedagogiskt och fint. Efter detta kan ingen rubba eller tillrättavisa henne.
 
Har ju själv skrivit ett liknande inlägg om just detta, men det fick inte alls lika stor uppmärksamhet. Tydligen tog några läsare åt sig av det jag skrev till och med. Jag antar att de kände sig dumma att de själv drack och satt och läste mitt inlägg. Men det får de ta. Jag är oerhört glad över våra grundlagar. Vad hade vi gjort utan yttrandefrihet? :)
 
 
Jag råder er att läsa både mitt ( Läs det här ! ) och Jennifer Stroud's inlägg. Där kan ni faktiskt få lite smak på hur livet är utan dessa gifter. Jag menar...please. Alla bantar och "håller sig i form" genom att inte äta godis eller ens mat. Men supa fortsätter man med? Och rökning?
 
I  d o n ' t  w a n t  t o  l i v e  o n  t h i s  p l a n e t  a n y m o r e . . . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback