My Chemical Romance

Idag läste jag på text-tv att My Chemical Romance "emogruppen" som de skriver, ska lägga av. De har varit ett band i 12 år och skapat underbar musik. Känns sorgligt, även om de lägger av för att de ser att det inte kommer kunna skapas mer. En del bandmedlemmar har även hoppat av tidigare, och de insåg sedan att de inte skulle kunna fortsätta med bara fyra kvar, vilket är tråkigt. Men deras musik finns som tur är alltid kvar. Hade dock alltid velat se dem spela live.. 
 
Detta är liksom låtar som följt med en så länge, som ger en rysningar och fina tillbaka blickar. Men även, fasen vad grym musik! Man inser inte det alltså. Otroligt!! För detta är nämligen låtar vars melodi aldrig tidigare konstuerat. Jag menar, ofta har ju typiska fjortis-rockband ett visst sound som många andra har. T ex de som sjöng "Falling" nu i Melodifestivalen. Det finns 10000 likadana rocklåtar som låter så, men dessa har något speciellt som gör att jag verkligen trivs. 
 
Här är mina favoritlåtar med MCR. Enjoy <3
 
Framförallt hela "The Black Parade"-albumet från 2006. Men detta är mina utvalda favvosar!
 
Demolition Lovers 
 
The End. & Dead!
 
 Helena
 
 I Don't Love You
 
 Welcome To The Black Parade
 
Cancer
 
 Mama
 
 
 
<3 So long and goodnight <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback