Min rätta vinnare

Foto: Scanpix Sweden
 
Igår fick man sig en rejäl överraskning. Man hade sina aningar om att Danmark skulle komma bra till, men Sverige..!? 14:e plats? Omöjligt!
 
Kvällen tillbringades med Linnea, Elvira och Stevan. Käkade pizza, käka goa pringles och kollade Eurovision. Vi gjorde listor om vilken ordning vi ville att alla skulle komma på. Inte trodde, utan ville.
 
Visst, Danmarks bidrag var väl okej, men vinnarlåt? Knappast. Robins framträdande - felfritt, känslosamt med en rivande go låt. En låt man aldrig lär tröttna på, iallafall inte på ett väldigt långt tag. Jag känner lite trött-vibbar redan med "Only teardrops" redan nu, dagen efter. 
 
Positivt: Robin blev inte knäckt över placeringen, iallafall inte som han säger, vilket är skönt. Att känna sympati gör jag redan, men hade inte klarat av om han börjat gråta eller liknande <3
Dessutom slog inte Danmark Eurovision Song Contest's poängrekord... ;) Vilket är väldigt bra.
 
Men för mig, är Robin den rätta vinnaren. Rösten satt som en smäck, numret var bra, låten är fortfarande bra, kläderna var ju fina. Bara +++++. Kunde inte blivit bättre. Jag tror det är en nackdel att kvala in, alltså inte delta i någon av de två semifinalerna. Under dessa två kvällar hinner folket lyssna på dem, rösta vidare, och återigen höra dem en gång i finalen. För Sveriges del blev det ju bara ett framträdande. Det kan ha haft en stor betydelse.
 
(Min lista över ländernas placering, vad jag tyckte de borde ha hamnat, samt poängsättning från 1-5, då 1 är sämst och 5 är bäst)
 

1.      Sverige – 5

2.      Nederländerna – 5

3.      Rumänien – 5

4.      Danmark – 4

5.      Litauen – 4

6.      Vitryssland - 4

7.      Grekland – 4

8.      Ukraina – 3

9.      Norge – 3

10.  Tyskland – 3

11.  Irland – 3

12.  Moldavien – 2

13.  Ryssland – 2

14.  Belgien – 2

15.  Estonia – 2

16.  Malta – 2

17.  Armenien – 2

18.  Storbritannien – 2

19.  Island – 2

20.  Azerbajdzjan - 2

21.   Georgien – 2

22.  Italien – 1

23.  Ungern – 1

24.  Spanien – 1

25.  Finland – 1

26.  Frankrike – 1

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback