Sjuk-film

Inga fler läxor, nyduschad, fräscht rum, mysdress på, och precis läge att lägga sig i sängen och kolla film. Så har mina tre dagar som sjuk sett ut. Förutom en massa sjukdom då, givetvis.
 
Första dagen - Warm Bodies
 
Recension: En riktigt trevlig och mild zombie-film. Jag brukar vara skeptisk till zombies pga att de ofta är slemmiga och hetsiga. Men denna är bara söt helt enkelt. Zombiekillen i filmen spelas av Nicholas Hoult som gör det riktigt bra, mycket därför man ser den. Det är bra att han har växt till sig lite också sedan hans medverkan i "Om en pojke" där han spelade mot Hugh Grant. Nu ser han ju riktigt bra ut!
Många kan tycka att den har inspirerats av Twilight. Visst, det kanske är liknande koncept, men denna är inte lika pretentiös. Enkel och trevlig och en film man kan se om och om igen.
 
Andra dagen - The Hobbit An Unexpected Journey
 
Recension: Inget snack om saken. Storartat, precis som den förra triologin. Denna kan däremot ses som lite gladare och mer humoristisk. Sagan om Ringen-filmerna är väldigt kämpiga eftersom det är en hel del lidande i olika situationer, medan denna är mer lätt. Däremot får vi vänta till slutet och se vad som väntar där. Jag vet ju hur det slutar, men blir spännande att se hur de gör det. Ser även fram emot att se Mikael Persbrandt som Beorn. 
 
Tredje dagen - Berättelsen om Pi
 
Recension: Numera är det inte filmer nuförtiden som har samma klass och stil som filmerna för 10-20 år sedan. Jag gillar lite äldre filmer. Nu har det mesta gjorts och numera är det mest filmer som är remakers eller inspirerade från äldre storys. Det är bra att man gör filmer baserade på noveller, precis som Berättelsen om Pi, och även The Hobbit och Warm Bodies. Då får man fram bra idéer till filmer.
Varför jag då väljer att se om denna och till och med köpa den till min egen filmhylla är just för att denna är så speciell. Storyn är olik de som finns på biografer, stämningen är ovanlig och mäktig och man blir väldigt rörd av berättelsen. Jag gillar den, helt enkelt.
 
 
Nu hinner jag knappt se filmen, men det var lite vad jag tyckte. Skulle kunna pladdra på i oändlighet om filmer, men det har vi varken tid, lust eller plats att skriva/läsa om. Imorgon börjar helgen som spenderas med pappi. Blir säkert någon film-tittning med honom med. Det är ju trots allt film man lever för.. ;)
 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback