The Conjuring

Gårdagen blev en gårdag då man åkte hem till Ida med resten av gänget, käkade pizza, spelade Wii och såg på skräckfilm. Det sistnämnda vad jag inte helt för. Och oturligtvis ville alla såklart se en baserad på demoner och spöken - något jag helt enkelt inte alls klarar av. Det konstiga är att mördar-filmer och annat blodigt är helt okej, men när det kommer till det här övernaturliga tar det bara stopp. 
Jag tog mig dock igenom filmen, varav halva jag satt och höll för med händerna så att jag endast kunde läsa undertexten. En bra lösning. Man kommer ju alltid in i de flesta filmer och vill veta hur de slutar, samtidigt som man vet att det nog inte är så bra för själen. Så det var en perfekt lösning. 
 
Filmen hette The Conjuring. Rätt b film dock, trots de höga betygen från recesenterna. Det påstås att den ska vara läskigare än Paronomal Activity-filmerna (dock aldrig sett dem), regisserad av samme regissör som regisserat bl. a. SAW. Jag kan ju säga såhär: Den var läskig. Men rätt dålig ändå. Det sägs ju att den baseras på en sann historia (!?), att familjen filmen handlar om har funnits på riktigt och samma händelser har hänt. Ja ja...creepy!
 
För er som är lika känsliga som jag eller känsligare, eller helt enkelt håller med mig om att skräckfilm är rena bullshiten och att det inte ger en nånting - se den inte. Det gör att man bara mår dåligt. Se på glada filmer istället. Action, spänning, äventyr, komik - visst!
 
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback