Min 19-årsdag

 
Precis som alla andra födelsedagar vaknade jag av ljuvlig lovsång vid sängen av familjen som även hade med sig paketer. Fick en del pengar, presentkort på SF Bio och lite annat smått och gott så som smink, trosor och hårsnoddar ^^
 
Sedan somnade jag om, sov några timmar, vaknade, tug ut kaninerna och slappade i solen. Fram tills pappa hämtade oss och vi köpte fika för att fika med farmor och farfar och min farbror Håkan hos pappa på uteplatsen. Även där fick man sig lite pengar, som man alltid är lika tacksam för.
 
Sen körde pappa mig till tåget som senare Oscar hoppade på. Sedan länge har jag velat fira min födelsedag med mina polare på Hard Rock Café i Göteborg. Så vi hade bokat ett bord för fem och käkade massa gott. Som vanligt tog jag "The Big Cheeseburger" med cola till. Jag och Anna har sedan förra gången velat prova deras dyra men lyxiga efterrätt "Oreo Cheesecake". Vi delade på en sådan. Det var tur! För det första kostade den 129 :- och för det andra hade man aldrig nånsin orkat att äta en sån själv efter den stora hamburgemenyn så en halv var precis lagom. Vi lämnade lite till och med.
 
Fick även presenter av mina fina vänner innan maten kom in. Av Ahm fick jag en mugg (älskar muggar, särskilt coola muggar) med Jokerns ansikte på (dagen efter drack jag varm choklad i den, älskar den!)
Av Anna fick jag ett skitfint armband, liksom flera armband som sitter ihop i ett stort spänne. Sen så fick jag även ett par svarta In-ear hörlurar där sladden är som en dragkedja som man kan reglera hur man vill. Jag gillar när mina vänner vet vad som passar en och vad man gillar så man blir sådär verkligen ÄKTA glad för dem! :)
Av Ida fick jag ett solglasögonfodral (vi har tidigare båda klagat på att inte ha någonstans att förvara våra solglasögon säkert på) och ett lasersvärd. Visst, det är till barn, men det betyder inte att jag inte kan använda det för det. Nu har jag två så den som vill fightas med mig är välkommen ^^
Sist men inte minst, av Oscar fick jag en upplevelse som han betalar och som jag får välja. Det är INTE dumt alls det heller! :P Har dock inte kommit på något än ...
 
Sedan hämtade pappi oss. Så det var en jättebra födelsedag! Är nöjd!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback