Weird?

Hej! Förlåt för dålig uppdatering, men mycket i veckan nu, på söndag konfimeras jag!!! :o
Dessutom 3 inlämningar i skolan, så..ja, vad prioriterar man?..:/

Jag märkte också att jag har haft svårt att publicera mina inlägg, det senaste inlägget har tagit typ 3-4 dagar att bli publicerat. Så, jag kunde inte meddela mig..:S

Hoppas det bara var tillfälligt, kanske det var något med webbläsaren?

Hursomhelst. Idag, gjorde man prov..men, skit samma, så bööh..

Efter skolan så fick man dra direkt ner till centrum för att hinna med 402-bussen som skulle ta oss till kyrkan där vi ska konfimeras, och där vi gick igenom allt, som ett litet genrep. Vi blev även fotograferade i grupp och så , i kåpor med krage och skit. Usch, kände jag! :O

Under min konfimationstid har jag fått en del frågor om min tro. Och jag kanske ska svara på det genom Sveriges yttrandefrihetslag :)


Jag är INTE kristen. Jag tror inte på Guds underverk, eller Guds son eller någonting sånt. Jag tycker det verkar för osannolikt och omöjligt. Att vetenskapsmännen nu hittad en hyfsad förklaring till Jordens skapelse, så håller jag mig till den teorin, med tanke på att de har gjort miljontals undersökningar, forskningar, tester etc. och faktiskt hittat en förklaring. Jag tycker inte att troende är konstiga eller knäppa på något sätt, de får tro vad de vill. Däremot ska de troende respektera att vi ateister tycker som vi gör. Ofta när jag talar med kristna och jag säger att jag är ateist, brukar de börja tala visord med mig och om att Gud är "bäst" och att han är kärleken på Jorden. Visst, han kanske är det. Men isåfall tror jag inte han är det på det sättet som bibeln beskriver honom. Jag tror isåfall att Jesus var en otroligt klok man på Jorden, fylld med kärlek, som lärde ut människor om rätt och fel. Det kan faktiskt vara möjligt. Men, jag tror att hans underverk och uppståndelse inte är på riktigt. Ni vet väl hur det blir efter något har ryktats om ett tag. Det blir mycket missförstånd och falska anklagelser tillslut. Jag tror att Bibeln blivit uppbyggd på det. Att människor berättat allt de vet, och att någon sedan sammanfattat allting.
Men inget mer än det. Han var en enkel man, precis som alla andra, som ville gott. Det kan jag tänka mig. Men, jag står fast vid mitt ord. Naturen vet hur dom ska göra, det är den som bestämmer. Kom ihåg..
Det är bara en som kör!

Se den :)


Kommentarer
Postat av: little me!

Bra skrivet där, jag är inte troende men jag är heller inte ateist, jag är agnostiker.

Men i alla fall, bra skrivet!

KRAAAM<3

2011-05-11 @ 21:40:40
URL: http://veggotallrik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback