Folkstam träffar en vit man för första gången

 
 
 
 
 
Detta är en liten film som är uppdelad i tre delar. Det handlar alltså om en stam som aldrig någonsin tidigare sett eller hört något om våran värld. De har levt där isolerat i djungeln på egen hand. 
Här får vi se när de får träffa en vit man och se på lite saker som vi är idag helt beroende av. 
 
Jag vill dela med mig denna videon för jag tycker verkligen att....detta är så häftigt! Att i vår övernaturliga, tekniska, moderna värld finns det fortfarande de som lever som vi gjorde för flera, flera tusen år sedan. 
 
På ett sätt vill man ha det som dem har det. Allt är så naturligt och alla är glada för det lilla och alla vet var de har varann. De lever som vi egentligen ska. De har fortfarande det där snälla i blicken som man tyvärr ser väldigt sällan idag. Men även de vuxna i stammen har det här naiva i blicken som gör det så mysigt och lyckligt. Därför blir jag nästan lite rörd när jag ser detta.
 
Samtidigt gillar ju jag givetvis det liv jag har och kan ju tycka att all teknik vi använder oss av idag är fantastisk. Den vill man ju inte förlora. Men på något sätt har det gått för långt nu, så...Förutom för medicinska skäl, kanske vi kunde stoppat utvecklingen och tekniken under 70-80-talet, kanske. 
 
Kanske ännu tidigare...:love:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback