Djupt under midnattstimma

 
Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma,
alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
 

Alla sover nu, alla utom jag. 
 
Inte så konstigt eftersom den snart är 3 på natten. Är egentligen också trött, men fastnat så i mina filmer, nu i juletid. Allt är så tyst. Jag står vid mitt fönster, tittar ut över våran utebelysning, känner det varma elementet och får den där riktiga julkänslan som nästan alla har på jul, fast sin egen stämning. Det är som Mindfulness för mig. Särskilt nu när allt är klart, färdigt inslaget och lagt under granen. 
 
I allt detta mysiga, med att klä granen och pynta upp det ännu mer, för vi är ju en riktig julgalen familj, kollade vi på "Ett päron till farsa firar jul" och "Grinchen". Två favoritjulfilmer som alltid bör gå på tv under julhelgerna. 
 
Imorgon är även en speciell dag, uppesittarkvällen. Blir chockad varje gång jag hör någon inte veta vad det innebär. Det är då man tillagar skinkan, städar iordning precis allt inför julafton, myser, fikar, umgås och har på Bingolottos uppesittarkvällsprogram i bakrunden. 
Det är uppesittar för mig. Så blir det imorgon.
 
Så nu får jag nog slappna av, lägga bort datorn och somna till min film. Tur att tv-apparater och datorer har timer :)
 
God jul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback