Alexander Rybak i Karlshamn 24 Juli 2012

 
 
 
 
 
Ja. Detta var det jag gjorde i tisdags. Är otroligt nöjd hur kvällen blev och väldigt tacksam att pappa och systrarna ställde upp och åkte med och såg detta med mig. Hade inte kunnat åka upp själv dit eftersom det tar 5 timmar dit. Dessutom är jag ju bara 16, så. Får nog vänta ett tag till :)
 
Hur som helst..Det var...makalöst! Det var ett år sedan vi träffades sen sist, så ja. Det var verkligen på tiden. Vädret var hela tiden perfekt. Soligt, varmt och...underbart :) 
 
Jag och syrran satte oss på bänken längst fram ca 15.30. Då hade Alexander fortfarande inte dykt upp i parken, och vi var dem enda som satt där. Pappa och Elvira ville se sig runt lite i Karlshamn, så då satt Linnea med mig, eftersom det skulle vart tråkigt att sitta där själv med bara en massa crew som justerar ljud medan man väntar i fyra timmar på att allt ska börja. 
 
Efter ett tag kom även två tjejer som jag pratat med på nätet tidigare. Kul å träffa såna med samma intresse och musiksmak :) Så där satt vi fyra. Pappa kom senare och bytte med Linnea så hon också fick gå runt och se på vackra Karlshamn.
 
Sedan plötsligt, ca vid 16, såg jag plötsligt Alexander stå vid kanten av scenen, redo för att repa låtarna med bandet. Han sa hej till mig mitt i repandet. Han gick igenom sina låtar. Det blev "Visa vid vindens ängar", "Resan till dig", "Roll with the wind", "Fairytale" (såklart) och ena versen på "Fattig bonddräng" som han sjöng med allsångsvärdarna under kvällen. När man såg hur han repade och sa hur det skulle låta, såg man verkligen hur otroligt musikalisk han är. Jag överraskas varje gång jag hör honom spela och sjunga och..ja. :) Jättebra ^^
 
Så ja, efter repet syntes han inte till på någon timme eller två. Så då samlades vi alla strax innan det började. Dem sålde allsångsblad och fika. Och folket bara strömmade in. Det slutade med att ca 2700 personer besökte parken den kvällen.
 
Sedan startade hela allsången med att värdarna Anders och Håkan välkomnade alla och sedan rev av ett par allsånger. Efter det var det dags för Alexander (!) Han hade bytt om och fixat till håret. :) Han inledde programmet med ett "Hej, wow!". Sedan var han lika charmig och rolig som vanligt, sedan började han med "Visa vid vindens ängar". Tänkte även lägga ut alla mina videofilmer med alla låtar imorgon. Sedan som sagt, lika fin som den alltid har varit. 
 
Tyvärr så försvann han för en stund. Och det var dags för allsång igen, lite prisutdelning samt en paus. Men sen, drog det igång igen. De som höll i det var med rätt mycket och hade lite egna roliga framträdanden. Små sketcher och sånger som var lite roliga. Men efter det kom Alexander tillbaks igen och de sjöng "Fattig Bonde" ihop. Efter det kom "Roll with the wind" och direkt där efter "Fairytale"! :) 
 
Sedan var den underbara allsångskvällen slut. Men...dem nämnde vid sista avslutningslåten att Alexander senare skulle signera och att hans senaste skiva fanns att köpa. Efter en besvikelse att kvällen var slut lyste jag igen. 
 
Alla ställde sig i en kö vid skivorna och väntade på att Alexander skulle komma efter att ha bytt om och vilat lite. Hysterin var större än jag förväntat mig. Jag kanske stod där i 20-30 minuter innan jag fick komma fram.
_________________________________________________________________________________________
 
Jag: Hej!
Alex: Åh hei! 
 
Jag gav honom skivan som jag ej lyckades få signerad förra året på Lotta på Liseberg eftersom skivan inte kommit ut i affärerna än.
Alexander tog tag i mitt linne..
 
Alex: Fin tröja!
Jag: Åh tack, tack! Desamma! (Verkligen en jättefin tröja som jag tycker är synd inte säljs på dam-avdelningen)
Alex: Äsch... ;-)
 
Jag fick säga mitt namn som han skulle skriva.
 
Jag: Ottilia.
Alex: Med "H" eller? (Othilia)
Jag: Med två "T".
Alex: Ojojoj..:)
Jag: Hehe ja. Vi har ju träffats förr! ;)
Alex: Jojo, jag känner igen dig. De va längesen!
Jag: Ja, det var det. Ett år sen i Göteborg.
Alex: Ja ja! De va de.
 
Sedan vände jag mig mot Elvira som stod redo med min kamera.
 
Jag: Får Elvira ett kort på oss, tro?
Alex: Javisst! Där har vi Elvira, ja!
 
Så tog vi bilden, jag tackade och sa att vi snart ses igen. Det hoppas jag iallafall att vi gör. :)
 
Ja. Det var det. Vi började sedan åka hem direkt efter det. Klockan var strax innan elva och pappa hade 5 timmars körning framför sig. Vi lyssnade på skivan i bilen, stannade och åt, och resten så sov jag. Jag hade väldigt ont i huvudet och ont i halsen. Det tar på krafterna, det har jag lärt mig efter alla andra 3 gånger vi träffats. Men all väntan och all smärta och sveda det drar med sig är värt det jag tillslut uppnår.
 
Nu blev det väldigt långt här, inser jag. Men vid såna här tillfällen...så skiter jag fullständigt i det ;)
 
Godnatt på er!
 

Kommentarer
Postat av: Jessica (J-Zee) ;D

Åh, gud vad underbart du måste haft det! Du anar inte hur avis jag är på dig just nu, Ottilia... ;)

Svar: Ja gud ja, fantastiskt! Hehe, jo de förstår jag! :) Synd att du inte var där.
Ottilia

2012-07-26 @ 22:59:34
URL: http://fivefingers.blogg.se
Postat av: Jessica (J-Zee) xD

�h, vad underbart! Du anar inte hur avis jag �r p� dig just nu, Ottilia... ;)

2012-07-26 @ 23:02:54
URL: http://fivefingers.blogg.se
Postat av: Jessica (J-Zee) xD

Åh, du anar inte hur avis jag är på dig nu, Ottilia... Du verkar ha haft det underbart!

2012-07-26 @ 23:22:17
URL: http://fivefingers.blogg.se
Postat av: You know who ;)

Nej gud vad pinsamt, blogg.se krånglade så jag var tvungen att skicka kommentaren flera gånger... xD Nu syns det iaf...

Svar: Haha det är lugnt ;) Förstod det, hänt mig också ^^
Ottilia

2012-07-27 @ 09:37:32
URL: http://fivefingers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback