Mina 10 bästa filmstycken

Som utlovat, här är mina bästa film-stycken. Det mesta är av John Williams, min favoritkompositör! :love: Mycket är även från Sagan Om Ringen som är så kraftig och vacker!

Kan inte bestämma mig vilken som är bäst och sämst, så jag delar bara med mig av dem, utan inbördes ordning. Dessa stycken ger mig rysningar från topp till tå och ger mig tårar i ögonen samtidigt som jag känner en hoppfull känsla, både en nostalgisk känsla, men samtidigt en riktigt härlig känsla.

Detta är musik när den är som bäst! Jag önskar er ett riktigt stort ENJOY! :)

John Williams - Harry Potter Theme Song

The Lord Of The Rings - May It Be

Sleepsong by Secret Garden - Lord Of The Rings

The Lord Of The Fellowship - Lord Of The Rings

Pirates of the Caribbean Theme Song

Indiana Jones Theme Song - Raiders March

James Bond - For your eyes only

Star Wars Theme Song - John Williams

Jurassic Park Theme Song - John Williams

Back To The Future Theme Song

 

Bra va? Skulle råda er att lyssna och sätta er in i det! De blir ännu mer pampiga när man har sett filmerna! Men ja, man kan tro att det är tråkiga gubbar som sitter med stråkar och mojsar sig bara, men det är faktiskt mer än så. Den första videon med Harry Potter-stycket, där ser ni lite hur det går till. Riktigt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback