SPOILERVARNING - Dagens uppmärksammande

 

OBS! INLÄGGET NEDAN ÄR EN SPOILER! BLUNDA OCH SCROLLA NERÅT OM DU VILL LÄSA INLÄGG UNDER.

Spoilern har redan spridits rejält och tidningarna skriver om det, så det är inte svårt att missa. Däremot är det bra att förvarna för de personer som verkligen, verkligen inte vill veta. 

Mina vänner...Det ni nu ska läsa..jag säger inte "Enjoy!".
Jag fick igår reda på att skaparna bakom Family Guy valt att döda en av huvudkaraktärerna i hela serien - min favoritkaraktär: Brian Griffin
 
Man kan tycka att det inte är något märkvärdigt, men för mig är det rent av...fruktansvärt. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men jag hoppas ni förstår. Efter att ha sett Brian i 216 avsnitt är det ganska svårt att acceptera, särskilt eftersom han är den stora anledningen till att man tittar på serien. Eller, jag får nog säga att man tittar pga Brian och Stewie. 
 
Jag ville inte titta på avsnittet "Life of Brian" där han dör, igår eftersom jag visste att jag skulle bryta ihop. Tokigt va? Men sån är jag. Jag AVSKYR avsked av alla slag och särskilt när det är av en sådan dum anledning som han dör. Vadå påkörd av en bil? Så många gånger de rest i tiden och han har tappat kroppsdelar men NU dör han? På ETT avsnitt dör han. På ett halvt, faktiskt. Andra halvan väljer familjen att bearbeta sorgen genom att skaffa sig en ny (SKITJOBBIG) hund vid namn Vinny. 
Idag har jag dock sett det, för att ha sett det. Jag visste att jag skulle börja gråta, så jag var redan förberedd.
 
Ni får ursäkta mig, men jag tål inte detta. Tar så illa vid mig. Kommer inte Brian tillbaka finns det hög risk att jag bojkottar serien i fortsättningen, och bara ser de första tolv säsongerna. 
 
Brians sista ord: "You've given me a wonderful life. I love you all."
 
Sånt här klarar inte min kropp av. Nu är denna dagen förstörd, precis som en anna kväll då jag som vanligt tittade på Scrubs innan jag lade mig. Just den kvällen var det avsnittet där J.D arbetar sin sista dag på sjukhuset. Det slutar med att han säger adjö till alla på sjukhuset och blickar tillbaka. 
Eller i alla sista avsnittet av O.C då familjen ska flytta (!) och Ryan går och minns tillbaka i de tomma gamla rummen, hans gamla poolhus och allt. När han sedan ska åka med sin bil, tänker han sig att Merissa står vid vägkanten utanför hennes gamla hus som hon alltid gjorde då hon väntade på sin pojkvän Luke i första säsongen.
 
The feels!
 
Nåväl, åter till ämnet: Skaparna, bl a Seth MacFarlane som har skrivit det mesta och gör/gjort rösten till Peter Griffin, Brian Griffin, Quagmire och Cleveland säger att de tyckte att de kunde arbeta utifrån nya idéer till nya episoder och att det skulle bli mer realistiskt om hunden dog tillslut. 
 
MAN DÖDAR INTE EN HUVUDKARAKTÄR! Hellre att man slutar med hela serien isåfall. Detsamma tycker jag med t.ex. Two and a half men där Charlie Harper dör, och åter igen, i O.C där Marissa dör. Då ska man avsluta serien, annars spårar det ur. Visst, alla har samma risk att dö, men en serie kan man väl ändå få drömma sig bort i lite?
 
Hur som helst, så har miljontals människor reagerat som jag, skapat facebook-sidor och hemsidor om Brian och hoppas att han ska återvända. Klicka på länken för att påverka om du håller med mig och några miljoner människor till: http://www.socialvevo.com/savebrian/ Det enda är att du delar det på Facebook eller twitter. Det räknas som en påskrift.
 
Nu ska jag ta och se två avsnitt av Simpsons för att avdramatisera det hela. The Simpsons kan man alltid lita på. 
 
Blogginlägget tillägnar jag Brian Griffin <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback