"Chewie...we're home."

 
 
Det här är så stort att det nästan är för svårt att skriva om. Det var 38 år sedan vi såg Han och Chewie för första gången. Kanske inte för mig då eftersom jag inte fanns -77 men ändå. Sista gången vi såg dem ihop och även Luke och Leia var -83 i Return of the Jedi. 
 
I denna andra teaser trailern får man se Vaders sönderbrända mask bevarad, en gammal stjärnkryssare som kraschat, R2D2, höra Lukes röst, återigen stormtroopers och till slut Han och Chewie. Har sett teasern om och om igen och jag får gåshud varje gång och blir alltid våt i ögat. KAN DET INTE BLI DECEMBER SNART!? 
 
Hoppas ni förstår att det här är ett historiskt ögonblick som man inte bara kan prata klart om. Lär tjata sönder det här tills jag är helt tom, vilket jag antagligen är i graven. Att se alla igen kommer förändra hela min bild av Star Wars vilket både känns sorgligt och stort. Var det är sorgligt? Jag kommer nog aldrig kunna se orginalfilmerna på samma sätt igen, vilket jag kommer sakna eftersom jag verkligen älskar hur allt slutar. Alla Ewoker dansar tillsammans med Luke, Leia, Han, Chewie, R2D2, C3PO, Lando, Yoda, Obi-Wan och Anakin Skywalker efter att de lyckats förstöra dödsstjärnan och utplåna kejsare Darth Sidious. Allt slutar verkligen perfekt. 
 
Men att få se alla igen, få se fortsättningen och få se alla moderna effekter som inte kunde göras på 70-talet. Nog för att jag uppskattar tekniken de använde sig av då, med tanke på att de använde sig av modeller med sådana otroliga detaljer. Så visst, dagens teknik med animering är så otroligt välgjord, men det är så coolt att man för 40 år sedan har kunnat skapa sådana storfilmer! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback