Awkward.

Då kikade man in här en stund nu då! Jag har de senaste dagarna fått sjukskriva mig pga någon otroligt jobbig influensa. Hela familjen smittar varann så alla har haft sin lilla tid här hemma. Så julstädandet har väl inte varit på topp här hemma när allas sjukveckor går in i varandras...Ljusstakar är uppe och lite stjärnor etc. Men vi brukar vara bättre än så. Vid den här tiden brukar julbelysningen sitta uppe utomhus och julgardiner vara på sin plats, men nej nej. Vi får väl ta det så iår. Som alla vet - jag ÄLSKAR julen. Den betyder allt för mig. 
 
Så vad har jag då gjort de senaste dagarna? Ja, förutom att sjukringa jobbet så har jag legat i sängen, sovit och strecktittat på Awkward. Hade MTV ett tag här hemma, sedan ändrade bostadsområdet på lite av varje så den försvann. Istället fick vi en utomordentlig kanal....Öpnna kanalen Göteborg...yay..
Med detta skulle jag hur som helst säga att jag ofta tittat på Awkward och dragits till det, men eftersom det går random på MTV och visas om och om hela tiden så är det ju svårt att veta vad man inte sett och sett etc. 
 
 
Men nu när jag hade mitt lilla awkward.-maraton insåg jag att jag sett mer än jag trodde. Alla avsnitt mellan säsong 1-3 har jag i princip sett. Det var de två sista som var helt nya för mig, vilket var väldigt kul. Nu när man är så inne i det önskar man att de gör ännu en säsong. Ännu har de bara visat halva sista säsongen för oss, vilket betyder att vi har ca 12 avsnitt kvar att se nästa år. Men sen verkar det vara över. Väldigt synd, men har den bara ett lika bra slut som del 1 av säsong 5 så är jag helnöjd. Dessutom finns det flera andra serier som fortsätter. Walking dead, Game of thrones, Better Call Saul, Sherlock med fler. Att påbörja helt nya serier är inte så dumt det heller. Hänger man bara med i svängarna och kollar seriens betyg på imdb (som brukar stämma) så är det ju bara att köra. Serier som Supernatural, Orange is the new black, Gotham, Vikings etc. är sånt jag gärna ser framöver. Det bästa som finns är ju att följa en bra serie som håller måttet hela vägen ut. 
Så jag har mycket att ta igen av massor bra tv och film! Jag hänger trots det ändå med och kan mycket. Men man kan ju alltid lära sig nya grejer ;) 
 
Så tagga nästa år, gott folk. Så får vi se vart den här skutan hamnar...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback