Räcker det om jag älskar dig?

Hej! Ligger här i sängen, med en bok i min hand ofattbart nog :) Kände att jag ville sätta igång läsandet lite igen, även om jag egentligen inte är ett dugg av att läsa långa böcker. Gillar pocket faktiskt.
Iallafall, så lånade jag en av syrran som hon har haft i bokhyllan i några år nu. Den heter Räcker det om jag älskar dig . Den är verkligen bra. Jag har inte ens läst hela, men känner att det är en bra bok genom att bara läsa den första sidan!
Jag funderar på att använda den till att skriva en bokrecension om vi får några såna uppgifter i 8:an. Vår svenska/engelska-lärare låter oss skriva 2 bokrecensioner varje termin. Snart har jag en klarläst bok iallafall :)

Hittils tycker jag den är väldigt bra, lättläst och välskriven på ett sätt som man verkligen lever sig in i karaktärernas känsloliv.

Här är lite hjälp på traven så ni vet vad den handlar om:
19-åriga Fanny är mitt uppe i sin första "riktiga" relation. Hon bor ännu hemma hos sin mamma, men hennes pojkvän Johan har en egen lägenhet, en etta. Fanny bor mest hos honom, allt är perfekt, men en dag märker hon att det är något som inte stämmer. Hon vill så gärna tro att de skulle "leva lyckliga i alla sina dagar". Men hur ser det ut i verkligheten?
Känslorna vibrerar i denna intensiva roman om kärlekens irrvägar och om att finna sig själv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback