Back to school again

Jahapp, imon beger man sig tidigt tillbaka till skolan igen, med ett helt läsår framför sig. Jag börjar genast tänka på alla dem sakerna som tillkommer när man börjar nian, och då menar jag.....
Nationella prov  !

Det är nu det gäller, vi har bara detta läsåret verkligen visa vad vi kan, visa vad vi förtjänar för plats i samhället. I och försig så tycker jag att alla förtjänar en plats i samhället, men det är ju inte jag som styr detta landet och dess regler. Så man får helt enkelt kämpa för att man ska få betyda något. 

Men det är ju faktiskt ett helt år kvar innan vi ska börja gymnasiet, så, det behöver vi inte grubbla mer på nu. Idag är ju faktiskt det min sista lediga dag på sommarlovet! :O Känns både ledsamt och kul, med tanke på att det är så mysigt att gå runt här hemma, ta en dag i sänder, chilla lite, gymma lite. Göra det man känner för. Nu blir det mer späckat schema och inte alls lika mycket tid till gym, bloggning, vänner, eller sova.
Det som är positivt, är att, jag tror att alla människor behöver rutiner. Det ger oss trygghet, och vi vet vad som komma skall. När man går runt här totalt ledig i 2 månader, blir det ofta obalans, då man vänder på dygnet, och blir ännu tröttare. Därför är skolan bra, för den sätter fart på kroppen och man har alltid något att göra. Den som ändå kunde se skolan på det sättet ;)

Oj, här babblar jag på..Jag skulle ju SLUTA!? xD

Här är en låt från Grease 2 - Back to School again. Den visar vad som komma skall. Enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback