Öppet hus på Ale Gymnasium

Idag åkte jag, mamma, pappa, moster och kusin till Ale Gymnasium's öppet hus-dag. Jag har kikat lite i förväg på vilken gymnasielinje jag vill gå, och jag funderar starkt på Samhäll-Media. Den har det jag gillar, mina hobbys!! :D

Fick ju lite information o sånt :)

(Ursäkta för en hemskt dålig bild, men tog med min mobil som inte har någon focus, och bara 2.0 megapixel) Vill ju inte ha ett bildlöst inlägg, helst! :)


Om det går som jag vill, med betyg o allt, kan jag nog komma in :) Men man vet ju inte hur betygsnivån ändrar sig, men om den ligger som den gör nu, år 2012, kommer jag nog in :) Osså får man ju en egen dator(som man typ får överallt nuförtiden, men ändå :) )

Så fick en liten egen "guidetur" där vi fick se alla studior, datorer (iMac Touch ;) ), o allt sånt där kul :)

Men det finns ju en mängd skolor man kan söka till också men det finns ju fördelar och nackdelar med Ale Gymnasium. Det ligger ca 5 min från mammas lägenhet och ca 15 min från pappas. (Kan t om gå från mamma). Sen sägs det vara riktigt bra mat där, min syster går ju där nu, och hon berättar ofta om den goda lunchen. Sen har skolan ju det jag vill syssla med. Samhäll ger en bred grund att stå på, och media är ju mitt intresse. Så här kan man komma långt. Fick även reda på att man ibland får intervjua kändisar från olika kategorier t ex fotbollsspelare, författare, artister m.m. Det var en grej jag intresserade mig mycket för. En elev hade även fått åka upp till SVT - och filmat ett antal klipp inför Melodifestivalen 2011. Är inte det fräckt?

Så jag tyckte det lät intressant. Men, det finns ju så mycket annat att välja på, linjer, skolor och allt. Dessutom är det ett helt år innan jag ska ha bestämt mig. Så man kan säga att man är ute i god tid. Det är väl bra att planera sin framtid?

Så om ni är intresserade, besök gärna deras hemsida för mer information. ↓

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback