Frågestund - Svar!

Jag tycker att era frågor är bra, vettiga och värda att få svar på! Jag har fått massor med frågor via min frågespalt, kommentarsfältet och via min mail! ([email protected])
Så jag har valt ut 7 st frågot att besvara!
Jag är djupt tacksam! Därför ska jag svara så bra som möjligt!

Fråga 1 - "E"


Svar:

Hej "E"! Nej, jag kan inte gilla dem. För att jag har aldrig hört dem. (Hehe)
Vilken rubrik är det du syftar på? Kram!

Fråga 2 - "anonym"


Svar:

Hej..anonym! :D Jodå, det är okej att vara det! :D
Jo, det har jag svarat på speciellt, eftersom jag var där du syftar på, igår! Så här är en länk till
inlägget! Ha det! Tack för frågan!

Här är → länken!

Fråga 3 - "sötajag"


Svar: Du...ett bra svar kan du finna lite längre ner på sidan. Där jag beskriver hela min upplevelse om gårdagen! Dessutom finns det inget rätt och fel, men du har alltid rätt att fråga :)

Jag skriver även i inlägget att han är den mest empatiska, trevligaste och roligaste person jag har träffat. Där ligger nästan allt! Tack för frågan!

Fråga 4 - "linda"


Svar:
Hejsan, Linda! En bra fråga!

Det är egentligen bus-enkelt! Man behöver inte de mest avancerade redigeringsprogrammen för att göra en header/design! Du kan ha Windows XP's Paint! Det viktiga är att man blir nöjd med den!

Man måste nog dock ha en bra bild i bakhuvudet när det gäller kodmallar och stilmallar. För er som har en blogg så har ni nog säkert kikat runt här på publishme.se och sett en mängder flikar och länkar. Kodmallarna är det som bygger upp hela bloggen, även gör  stilmallarna, bara att de har olika uppgifter. Jag kan förklara allt detta i ett eget inlägg senare, om det är fler som undrar.

Men efter det så är det bara att lägga in den. Och...något mycket viktigt jag glömde säga.. Det måste vara rätt storlek på bilden!

Somsagt, jag förklarar mer noggrant och så i det enskilda inlägget!

Tack för en bra fråga!

Fråga 5 - "fredrik"

Svar:

Hej Fredrik! Oj, tack! Sånt gör mig på riktigt bra humör och ger mig starkare självförtroende här på bloggen! Tack tack!

Jag heter Ottilia. Ett mycket ovanligt namn i Sverige. Det är både gammaldags och kommer ursprungligen från Tyskland! :D Dock kan jag inte säga mitt fulländiga namn såhär öppet, men dem som vet, vet :)

Tack för komplimangen och för en bra fråga! Kram!

Fråga 6 - "Frida"



Svar:

Oj! Vilken Ûberbra och mogen fråga! :D

Om jag ska vara helt ärlig..så besöker jag inte sådär,, jättemånga bloggar. Det kan vara mina närmaste bloggvänners och kanske någon känd då och då. Men, inte mer.

Så eftersom jag nästan har noll erfarenhet så får jag ta två kända exempel som tycker skiljer sig lite från varandra, fast ändå inte.

Många har ju ofta talat om den berömda bloggerskan "Kissie". Jag besökte hennes blogg en dag. Jag tyckte så synd om henne i varje av hennes inlägg, och jag tyckte hon bara ville provocera, påverka och var bara patetisk. För rent ut sagt, det är hon ju. Man ska aldrig döma människor, men det är den bilden jag har fått av Kissie.
Därför tycker jag inte att hon är en bra förebild för Sveriges ungdomar. Hon bantar, plastikopererar sig...ja, jag kan inte jättemycket om kissie, men det är så jag säger det, när jag tar det direkt ur hjärtat. Så är det, och det är ingen bra förebild för ungdomar. Kissie har yttrandefrihet, precis som alla andra, så självklart får hon skriva om sina dieter, men hon bör inte, för Sveriges bästa. Det handlar om moral. Kvinnor ska vara nöjda med sig själva! Jag kan erkänna, att efter ett tag blev jag som...(nästan) beroende av hennes blogg när jag hade tråkigt. Jag gick in varje dag. Varför vet jag inte. Men, nu har jag inte gått in på veckor, och det känns bra.
Därför är inte Kissie (Alexandra Nilsson) en bra förebild i bloggmedia!

En bättre förebild är isåfall Foki. Även om hon också är mån om sitt utseende (kanske lite för mycket) så är hon inte...falsk. Om ni förstår. Hon visar även dagens ungdomar att, om man vill kan man lyckas! Hon har en känd blogg, bor i Thailand med sin pojkvän som är fotograf, har eget klädmärke...etc. Det går om man vill! (Y)

Det kanske inte alls var så du menade, men så menar jag!

Här är länkar till två bloggar som står mig nära och som jag också brukar läsa:

http://veggotallrik.blogg.se
http://j-zee.bloggplatsen.se/
Lycka till!

Fråga 7 - "Okänd"

Svar:

Hej! Tack för en underbar fråga! Självklart vill vi alla att han ska vara här i Sverige nu, och stanna med oss, natt och dag, för evigt! ...Men så blir det nog inte...
Det är iallafall min högsta dröm, att få vara med honom jämt. Därför håller jag alltid utkik efter hans besök i Sverige via hans evenemang-sida på facebook! Där står alla de kommande konserterna och spelningarna under året! 

Vad jag kan se nu, efter Lotta på Liseberg...så är det tyvärr inga i Sverige på ett bra tag. Allt som är uppskrivet på schemat utspelar sig nästan bara i Norge, ända fram i Oktober månad. Så jag är ledsen.

Antingen som tänker du "Den som väntar på något gott...", du kan ju faktiskt försöka maila honom, alla mailadresser finns här på hans hemsida! Eller, så tar du dig en dagstur upp till Norge och överraskar honom där! Lycka till!

Ha det! /Ottilia!


Så tack ännu en gång för alla underbara frågor!!

Ha de nu bra!

Puss!

Kommentarer
Postat av: little me!

TAAAAAAAAAACK FÖR LÄNKEN, fina Otto!!:)



SV:Ja, 16 timmar, haha säger bara en sak, aj mitt arsle...men det var det helt klart värt det, OFC. Men det som var bra var att det var ju typ genrep hela tiden så man hade ju inte tråkigt direkt:)

Ne...jag satt tuvär inte längst fram, jag satt på 5 raden, men jag såg as bra:) Och sista låten (då jag ramlade) så gick ju alla upp, så då såg man ju grymt bra:)



Haha, ne vi vill ju inte att du ska spricka, höhö.

ÅÅÅ, älskar hans hår specielt, när han håller en hand på huvudet o skakar till (om du fattar va jag menade), det är så typiskt honom o ja...han ee så SÖT!!!



Ja, han är så himla snäll på sina fans!

Det är nog ett av skälen han har behollt sina fans.:) Han bli ju nästan som en vän och man känner sig lixom omtyckt av han:)



Aw, va gulligt av din mamma.

Så klart ska du o Alex hänga där:)



Ja, den som väntar på något gott...VÄNTAR ALLTID SÅ JÄÄÄVLA LÄNGE!! Hahaa, ne men man får vänta fint till i Höst då:)



BTW, varför blir alltid våra komentarer så lååånga?? Haha, kan ju skriva en roman snart:)

KRAMIS!

2011-06-22 @ 11:03:49
URL: http://veggotallrik.blogg.se/
Postat av: little me

Hej Otto.

För ett tag sedan så frågade du vad min o min kompis blogg hette som du skulle fixa header till. Här är den:http://maskrosmassaker.blogg.se

Hoppas du kan fixa header till oss, om designen inte passar headern säg till så fixar vi det. Kramis!!

2011-06-22 @ 12:23:47
URL: http://veggotallrik.blogg.se/
Postat av: little me!

SV:Haha, ja det var helt klart värt att vänta i 16 timmar. Man ju värsta youtube-kändisen, haha just kidding:) Men jag finns ju på DVD, :)

Ne, men det var lite kul att taffsa på han, men tänkte inte så mycket på det förutom att, NEJ JAG KOMMER TA SÖNDER FIOLEN!!!!!



SV SV: haha, känt han i 10 år jo visst varför inte, lite så känns det. Först är man otroligt när man träffar han men när han lixom börjar prata som jag inte alls var något tokig tjej med text på tröjan som visar att jag älskar honom och fioler i öronen, men istället som om jag vore en vän, det värmer så otroligt mycket:)



SV SV SV: haha, samma skola då förstår jag, men ändå skryta lite :)



SV SV SV SV: Ja, vi måste snacka på fäjan:)



BTW, haha tänk om Alex såg dessa komentarer, haha:)

KRAAAMIS!!!

2011-06-22 @ 21:42:52
URL: http://veggotallrik.blogg.se/
Postat av: anna

sv; tack så mycket, hoppas att du också haft en fin dag!<3:)

2011-06-22 @ 22:48:12
URL: http://nyylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback