Potatisen...

Hej!

Är ni lika trötta som jag denna fredagkväll, eller, ne tror inte ni kan slå detta Idag har varit en brutal dag för mig! Usch! Först upp tidigt med långa uttjatade lektioner där man måste slutföra allt inför betygssättningen.

Sen vid lunch kom ju något riktigt onödigt och tröttsamt, men samtidigt otroligt komiskt..

Idag serverades biffar med potatis i bamba, och våra närmaste vänner bl a Emma och Jasmine var dukvärdar.  De va la sådär go mat, men efter vi ätit så ville vi skoja lite med våra polare, och la en potatis på matbordet så att de skulle få ta bort det sen. Moget...? Hursomhelst, sen smög vi ut och tänkte "tralalalala". Efter det satte vi oss i fritidsgården och tog det chill medan vi väntade på Hemkunskapen att börja. Då blir vi skickade tillbaks till bamba för att få oss en utskällning om nedskräpningen, och så fick vi plocka upp potatisen. Vi tänkte "Okej..?" men så var det inget mer med det. Självklart var det omoget och onödigt, men vafan? ;)

Efter skoldagen frågade lärarna varför vi gjort det, och vi erkände och svarade ärligt och bad om ursäkt. Ändå sa dem gång på gång att vi skulle få samtal hem ? :O Vi tyckte detta var helt.absurt! Och de sa vi! Vi hade ju sagt förlåt och skrivit oss i pannan som omogna. So?

Patetiskt huh? Det är även patetiskt av mig att blogga om denna urfåniga sak, men lovade Anna att jag skulle göra ett inlägg om detta ;)

Efter det när jag kommit hem berättade jag för mamma. Och hon höll med mig om att det är att ta i, när man ringer hem. Har dem inget bättre för sig? Som att ta tag i mobbningen på skolan eller tänka på dess ekonomi?

De har inte ringt än....hihi! Nu fick vi oss allt en LÄXA! ;)
Så tips till er alla där ute, käka aldrig mer potatis :D

Tja då! Ha en bra fredag!

Kommentarer
Postat av: Jessika

Haha, ringa hem för en potatis! Det var totalt onödigt av dina lärare men ni kommer att kunna skratta åt det efteråt ju ^^

2011-05-21 @ 21:14:46
URL: http://j-zee.bloggplatsen.se
Postat av: jasmine

va? skulle de ringa hem? xD

2011-05-22 @ 10:32:04
Postat av: E M M A S V Ä R D

HAHA, en potatis? det var typ hur mkt som helst mosade med gafflar.. ? :p

2011-06-06 @ 12:10:43
URL: http://emmasvard.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback