Blir Facebook hackat imon?

Vad tror ni egentligen om det som talas om på nyheterna och i tidningen? Att Facebook ska hackas imorgon den 5 November.. Tror ni på det?

Jag menar, själv tror jag att det absolut kan vara möjligt, och att man borde förutse det, ifall att. Egentligen finns det väl ingenting man kan göra egentligen. Som experten Joakim Von Braun säger, "Har man mycket bilder där som man inte har sparade på något annat ställe så är det bra att spara det på till exempel sin egen hårddisk. All information, text och bilder man har skulle kunna försvinna."

Så man vet ju aldrig. Jag tycker det kan vara bra om Facebook rensas upp lite från alla idiotiska bilder som ligger uppe. Mycket roligt finns ju också, som minnen o sådär. Men alla dessa suparbilder och utvikande fjortisbilder som bara fyller vårt nätverk..nä nä, bort med det!

Så, jag funderar lite, är detta något att ligga vaken inatt för? Njaaa, tror inte det. Man kan gott försöka logga in imorgon och se om Facebook startar, men mer kommer nog inte att hända. Man får även tänka på hur löjlig idé detta är. Att en grupp hackers ska spedera sin fritid på att hacka en sådan älskvärd sida. De påstår ju dock att de gör det för samhällets skull, för att rädda oss, och att vi kommer tacka dem en vacker dag. Om det kan stämma...varför inte?, känner jag då ;)

Facebook har kommit lite till överdrift enligt mig. Det var roligt då bara jag och typ 2 till i klassen hade facebook. Det var inte lika vanligt då, och man fick riktigt tjata på sina vänner att skaffa det. Nu är det tvärtom. Nu är man konstig om man inte har det, och man är dum i huvudet om man är emot det..precis som jag. Jag kan tycka att Facebook är trevligt att logga in på, det erkänner jag att jag tycker, men inte mer än så. Jag har det för att hålla kontakten med min kvartett (Anna, Ahm, Ida och jag) och ha lite koll var som händer i Alexanders liv. Det är typ bara på Facebook som han uppdaterar sig, så självklart måste jag ha lite koll. För ett tag sedan fick jag en fråga från en tjej, då jag bloggade om just Facebook's påverkan på oss. Hon frågade "Jaha, hur många vänner har du själv då??". Jag kan svara på det nu. Jag har 35 vänner, och 31 st av dem är riktigt nära mig. Resten är kontakter från utlandet som jag har fått kontakt med från olika håll. Många är Alexander-fans så det är kul att snacka om samma intresse med en med olik kultur och miljö.

Så om dessa superhackers gör oss en tjänst i samhället, visst! Däremot är det synd om de ansvariga för facebook som har lagt ner så mycket arbete och tid, och som isåfall kommer tappa kontrollen totalt. Det är tråkigt.

Vi får helt enkelt hålla tummarna och hoppas på det bästa. Men en sak önskar jag att dessa hackers gjorde.. att dem tar av sig dessa urläskiga masker som de far runt med. Man blir ju dödsrädd! :o

Läs artikeln här! ↓ Enjoy!




Klicka på de lila markerade orden "annan attack" för att läsa om den föregående attacken.
(Obs! Öppnas i ett nytt fönster!)

Hoppas ni kan sova nu, nu när jag har skrämt upp er! :) Allt kommer säkert ordna sig, man får hoppas på det! Sov sött, hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback