Fuck this fucking retarded world!

Dagens "Dagens uppmärksammande" är inte så väldans rolig. Det handlar faktiskt om allvarliga saker. Det är ju oftast det jag tar upp här, och det är därför det är så bra att just denna kategori finns, iallafall för mig. Egentligen skulle jag kunna skriva säkert 4-5 st "Dagens uppmärksammande" om dagen, men då hade det ju inte hetat "Dagens -" längre.
Oftast blir det jag tar upp sådant som jag vill ha ändring på. Det är också väldigt synd eftersom det finns så många bra grejer som man vill berömma världen för. Idag blir det iallafall inte så..

Från att gå till vår lilla fnissiga Robert Pattinson till betydligt allvarligare saker. Det handlar om McDonald's maten.. Ofta när man hör ordet McDonald's tas upp i debatt så börjar alla plötsligt att tänka på hur ohälsosam maten är för oss...

Idag skiter jag fullständigt i det!

Idag ska vi istället ta upp det som gör att McDonald's ens kunde bli en matkedja, köttet, djuren, maten! Om man sätter sig vid ett kletigt bord på McDonald's där lite salt är utstrött över hela bordet, så tänker man kanske inte direkt på HUR hanburgaren har producerats, eller VART den kommer ifrån. Nej, nej. Idag har vi som vana att ha för kort tålamod, och blir lätt irriterade på om våra Chicken Nuggets dröjer några minuter innan man kan börja äta. Jag menar, "det är väl snabbmat?"

Ja, det är snabbmat. Det serveras så snabbt och billigt att man inte ens tänker på vilka som blir utsatta! Så snabbt går det! Så vad har vi att klaga på!?

Det jag menar är, att vem vet hur djuren har behandlats under hela produceringen.. Det är inte många som vet! Hur många vet egentligen att små kycklingar tvingas få sina näbbar bortbrända, när dem är livs levande, med ett klart och friskt medvetande? Ingen! Ingen vet det...förrän nu.

Det är därför jag skriver om detta idag. Eftersom att ingen vet. Nä! Vi sitter där vid någon kletig bänk och åmar oss över varför pommes fritesen hinner kallna innan hamburgaren eller kycklingen kommer!
Egentligen är ju inte detta vårat fel, eftersom vi är vana vid detta nu. Att allt är en självklarhet i vår vardag, att allt skall serveras på silverfat, eftersom "vi har betalat för detta"! Jag tycker detta är så fel, och så hemskt. Jag borde egentligen kanske hålla detta för mig själv, eftersom det känns som mina ordval har en tendens att spåra ur snart, men jag kan inte leva med att inte visa detta för mina läsare. Om Aftonbladet gör det, kan jag göra det.

För några veckor sedan snackade jag om i ett inlägg, att jag skulle göra en argumentation om "Djurens rätt", alltså om pälsindustrin här på bloggen. Det har förstås blivit fördröjt, men det är exakt detta jag vill åt. Det är det jag vill säga i detta inlägget också! Vilka kom först? Djuren eller människan? Svar: Djuren. Vilka har tagit över världen och tar för givet att vi får ta djuren och utnyttja dem för eget bruk? Svar: Människan!
Då är min fråga..Varför? Varför?! Det är väl för ihel*piiip*te lika mycket deras planet!?
Och allt det här med att vi börjar få för mycket varg, älg och björn just nu, så det är nog dags att vi går ut på jakt, eller kanske till och med utrotar dem. Eftersom de bara tar våra får, och de står i vägen när vi kör så att det blir olyckor och de vill bara oss illa.. De vill oss inte illa! Det är naturens gång! Låt den få gå ifred!

Därför har jag bifogat denna video, som Aftonbladet har delat med sig av. Och jag måste även skriva det att.. VARNING FÖR EXTREMT STARKA BILDER!
Det är ditt val om du trycker på Play, och jag måste verkligen lägga ut den. Även om man mår dåligt av att se denna vanvård av små oskyldiga kycklingar, så lär man sig en hel del. Det har fått mig att ändra uppfattning, rejält! Se bara på detta massiva inlägg jag just skrev.

Så, jag säger bara det...precis som jag började inlägget med, med min rubrik. Fuck this fuckling retarded world!

P.s: Om jag vore er, så skulle jag välja att se klippet jag la ut i förra inlägget..man blir mer glad av det.

> : (


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback