Drömmen förde dig vilse

Hej alla läxlediga!

Själv sitter jag här med stress och panik i bakluckan. Har inte hunnit så mycket på min svenska-uppsats. Den ska vara inne imorgon, midnatt. Är lite smått hungrig, trött och spänd. Så jag har det inte roligt framför mig. Har även SO tills imon, men den skiter jag i tror jag..

Ska skriva om demens i min uppsats. Blir lite intressant att skriva om. Det är väldigt få som vet något om demens. Lite synd, när det är så vanligt, och så hemskt..

Har läst en bok av Anna Jansson, som handlar om kriminalinspektören Maria Wern. Ni vet, det som gick på TV4 för ett tag sedan. Bl a Främmande fågel . Den jag läser heter Drömmen förde dig vilse . Otroligt bra! Jag blev lite smått rörd i slutet, eftersom en riktigt go karaktär som man fäster sig vid, dör. Jag ska inte berätta mer om ni vill läsa. Blir lite förundrad över varför de inte gjorde en film om denna. Den är ju skitbra! Dock vill jag rekommendera den som en läsbok, eftersom Anna Jansson är otroligt skicklig!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback