Dagens fråga

Fick ett mail ifrån "sötaEmelie" med en fråga, och den var en så stor och allmän och bra fråga så jag tänkte svara på den här i bloggen, om det går för sig :)

Frågan lyder...
Bra fråga där, Emelie! :)

Under många år har jag startat upp ett antal bloggar, men som aldrig riktigt blivit riktigt bra. Vad skulle jag skriva? Vad har jag att säga?
Jag kom inte på någonting.. därför glömde jag oftast bort att jag ens hade en blogg, så den gick till spillo.

År 2009 vände det totalt, då mannen med "tossled brown hair" och bruna ögon, som är en begåvad manlig violinist, kom in i mitt liv. Det var då jag kom på idén om vad min blogg-grund skulle handla om. Min blogg handlar egentligen inte om mode, fotografering, om min vardag, tips och inspiration.. nej, inget sånt krafs, som de flesta andra bloggar handlar om. Min blogg handlar om det jag känner för att skriva om, fast med en grund, Alexander Rybak. Jag kan skriva om vadsomhelst, allt från politik, musik, konst, fotografering, livet, favoritpålägg på mackan, Mr.Rybak, om mig, mina toalett-rutiner, ALLT!

En annan grej som gjorde det hela mycket roligare att blogga, var när min vän Emma fixade en design till mig. Det förändrade en hel del, och sedan dess har jag försökt att lära mig själv lite. Dock på "Paint", men det är nog där jag trivs bäst just nu.
Med en header/design blir allting roligare, och du minns att du har en blogg. Den blir även mer personlig, och igenkännbar för läsarna.

Abropå läsare.. Jag har faktiskt inte riktigt insett än, efter två år med denna bloggen, att jag har läsare!? Dem är inte jättemånga, men det spelar inte mig någon roll. Jag är tacksam bara att jag har fått denna chansen att skapa en blogg. Hade jag levt på 30-talet eller 1400-talet eller för kanske..17 år sedan, hade jag inte haft en blogg, och hade heller inte haft den möjligheten. Det är det jag är mest glad över att jag lever nu på 10-talet. Det är att, lilla jag, i det lilla kalla Sverige, kan kommunicera med hur många människor som helst ifrån flera hundra mil bort. Det kallar jag hightec! :)

Hoppas du är nöjd med svaret Emelie :)
Man kan helt enkelt sammanfatta det såhär att, jag älskar att blogga, jag skiter fullständigt i hur många läsare jag har, jag skriver (förlåt) vafan jag vill, och är överlycklig över att Sverige har "Yttrandefrihet" som grundlag! Så att alla har en chans att få ut sin åsikt och sin idé!

Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback