Frodo vs. Luke?

God kväll på er!

Gårdagen blev lyckad, och vi somnade väl ca fem på morgonen. Efter dem tre Sagan Om Ringen-filmerna, avslutade vi natten/morgonen med att jag och Ahm satt och spelade Lego Star Wars.

Så nu är jag här själv hos pappi lite, och fick ett sådant sug efter lite Star Wars (som vanligt), så det blev först Episode IV (4) - A new hope och sedan drog jag till med Episode V (5) på samma gång - The empire stikes back. Dock hinner jag inte riktigt med Episode VI tyvärr, den får bli en annan gång. Nog med maraton, sorgligt nog.

Just det, det som jag tänkte nämna lite snabbt här, är att..när vi tittade på Sagan om ringen, kunde jag vid flertal tillfällen, de flesta tillfällen då Frodo hamnar i knipa, lägga märke till att Sam är den som gör allt, att han är den som räddar honom hela tiden. Det samma kan jag känna i Star Wars, Luka är förstås skicklig han med, oerfaren, men skicklig. Dock är det Han Solo som räddar honom i alla situationer, och han påverkar till exempel hela slutet i Episode 4. Så, varför gillar vi egentligen huvudpersonerna? ;)

Hehe, självfallet ska vi gilla dem ^^ Bara ett litet sidospår från min sida. Näeee :), dem är bra dem med..:)

Oj, det skulle vara kort sa jag, Hursomhelst, nu måste jag gå. Bussen går snart. Ha ett härligt lov och en god fortsatt Annandag påsk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback