Revenge of the Sith

Hallihallå på er! :)

Hela min dag har gått ut på tre saker...: Kolla på "Return of the Jedi", omboka trafikskola, samt se på "Revenge of the Sith". Ja, varför jag just valde först episode 6, sedan 3, är kanske ett rätt så knepigt val, iallafall enligt mig när jag tänker på det. Men ja, en av mina favoritfilmer i Star Wars-samlingen är ju naturligtvis episode 6. Jag gråter alltid i slutet precis när Dödsstjärnan har sprängts. Musiken, glädjen, alla karaktärer, allt är så perfekt! :) Iallafall... Sedan var det väldigt, väldigt längesedan jag såg Episode 3. Det har varit en av favoriterna under 2005-2006, dock insåg jag nog inte hur himla sorglig den egentligen är. Även om man vet hur hela denna saga kommer att sluta, och har alltid vetat, så sitter man ändå där och stör sig på hur Anakin kan "gå på" kejsarens lögner. Haha, jag är nörd och tar illa vid mig. Jag är sån. Jag har något jag brinner för iallafall ^^

Hur som helst..Det ska inte vara en favorit egentligen, bara en film som leder oss till episode 4-6. Kan ha varit för att jag under hela min barndom (sedan Klonerna anfaller och framåt..) ^^ Tyckt att Anakin (Hayden Christensen) är så brutalt snygg :P Var väldigt kär som liten i honom :love: Så som jag minns det, gillade jag iallafall början av epi-3. :)

Hur som helst, nog tjatat. :) Eller ja, en sak till..^^ Jag tror faktiskt att alla/de flesta Star Wars-filmer ligger ute på Youtube. Det är därifrån jag tittar i första hand. Har dem hos pappa som filer, dock inte i en fin box, som min fina Toy Story-box och Harry Potter-box, tyvärr. Hade gärna köpt den, dock har jag ingen BlueRay-spelare ännu, men när pengar och tid finnes ska jag köpa den, och boxen, naturligtvis :)

Nästa boxar på tur: Sagan om Ringen (Förlängda versioner) samt Indiana Jones (När verkligen alla filmer har gjorts och kommit ut i en komplett box, dock är det lite svårt att veta eftersom det är Steven Spielberg som står för dem. Ingen direkt historia dem filmerna är tagna ur, mest genom ren fantasi, så sålänge...ja, det må låta hemskt, jag avskyr tanken, Mr. Ford är pigg och...levande, så kanske det blir 5:an och....ja, eventuellt en till kanske, vi får se :) Så, har vi inget direkt att gå på. Det är lättare med Harry Potter, t. ex. Där vet vi att det finns 7 böcker, att det tar slut där. Desamma med Twilight. Då har man modet att köpa en box. Retligt att ha 3 filmer i en box, så kommer det en fjärde...usch..hatar när det inte är komplett ;)

Nu...går jag för långt! Haha, så NU går jag och lägger mig och tittar färdigt på den otroligt "lyckliga" filmen "Revenge of the Sith"!

Och kom alltid ihåg...

May the Force be with you...always.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback