Tack, mammi!

Hej alla fredagsälskare!

Idag har dagen börjat med nationella prov i engelsk uppsats. Gick rätt bra och var klar efter halva tiden. Uppgiften var att skriva om något som jag aldrig skulle glömma, det kunde vara en upplevelse, en sak, en passion, en person. Jag valde att skriva om min kärlek till Star Wars, eftersom den har hängt med sedan jag var liten och jag blir alltid på gott humör när jag ser dem eller något i mitt rum.

Sedan drog skolan iväg till Göteborg igen för att titta på en lasershow. Först kände man "Vafan är det här?" Men sedan kom man in i et mer och mer, och dem inledde det genom att visa lite fysik-experiment som var häftiga för en gång skull.
Sedan avslutade dem med en 15 minuters lasershow där dem hade en stor vit skärm där med visade olika figurer med hjälp av laserstrålar. Ett exempel är Peter Griffin i Family Guy, Terminator, "I like to move it"-djuret i Madagaskar, och slutligen, Star Wars! Darth vader och alla stridsskepp! :) Älskade den biten! :)

Efter det, lämnade vi klassen och drog vidare på egen hand till Nordstan där vi käkade sushi, filmade lite (musikprojekt på musiken), och softade lite.

Nu är jag hemma och upptäckte att mammi ställt något fint på mitt rum. Indiana Jones-boxen med alla fyra filmer!!!! Yeeeeeey! Blev överlycklig! Så nu ska jag och Elvira sätta och och kolla på Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull !


Dem delade även ut små prov-läskburkar vid NK. Dem var bara 0,15 liters och pyttegulliga! Påväg mot Nordstan delade dem även ut stora Monster! :)


Ha en go helg!

And remember...May the Force be with you, always.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback