En ny arvinge inom den svenska monarkin!


Jag ber om ursäkt, kungafamiljen. Här har jag hela kvällen tjatat om min idiotiskt onödiga macka, när ni precis fått en tillskott i familjen. Förlåt, förlåt.

Ja, somsagt. Vad roligt med en ny generation inom monarkin! Inte sant? Jag tycker det är jätteroligt att hon äntligen har fötts! Dock är jag en del irriterad på all denna hysteri inom media. Självfallet är detta är jättekul och stor händelse i den svenska historien, men är det inte att gå till överdrift?

Satt och såg på nyheterna precis, där dem först diskuterade själva tillskotten och allt det där. Men senare in i programmet började dem intervjua olika barnaffärer, om hur dem skulle känna sig om Viktoria och Daniel väljer att köpa just det märket till sitt barn. Vissa sa, att om dem inte valde det märket så skulle de "såklart bli väldigt besvikna". Ja, då får väl ni vara det? Det är ju ingenting vi egentligen har med att göra. Vill dem handla på postorder så får väl dem göra det? Dem har ju ett eget liv, inte sant?

Men återigen till denna glädje :) Det ska verkligen bli kul att få se henne växa upp. :) Jag är dock inte så insatt i monarkin, men är det en tradition i Sverige genom flera århundrande, självfallet får man bry sig lite :) Det är ju trots allt ett barn som har fötts, och jag skulle blivit lika glad, oavsett om det var ett icke-kungligt barn ^^

Grattis, Daniel och Viktoria!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback