"Om jag kunde drömma" - Check!

Japp! Trodde aldrig att det skulle hända, men nu är jag 1/4 klar med hela kvartett-samligen. Nu har jag läst ut första boken i Twilight-sagan!

Jag vet inte vad jag tyckte om den. Jag måste nog fortsätta hålla med om när jag säger att filmen är bättre. Men ädå tyckte jag att Bellas känslor för Edward kom fram bättre i böckerna. I filmerna har hon stone.face hela tiden. Här visar hon att hon inte är lika tuff och stark som man tycks tro att hon är i filmerna. Även deras kärlek kommer fram bättre i böckerna. Man hinner inte riktigt fatta att dem är kära annars.
Men annars måste jag nog säga att filmversionen är bättre, eftersom det egentligen hade räckt med kanske 200 sidor, istället blir det långdragit på hela 450 sidor. Men det är ju smaksak. Jag är iallafall nöjd att ha hunnit läsa ut den på två veckor, även om man har prov och snart nationella och går i nian ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback