Mycket på en gång..

Hej. Ja, det börjar jag med.

Gud. Idag har det varit så konstigt. Jag vet inte riktigt. Så, jag försöker skriva av mig lite här på bloggen.

Imorgon är det skolavslutning. Ni kan själva räkna ut när jag säger att det är min nionde skolavslutning, vilket även medföljer en hel del. Till hösten bär det av till gymnasiet. I flera månader/år har jag varit så taggad inför det, men idag, dagen innan skolavslutningen känner jag bara "Nej!, inte än!". Kanske det hör till, men jobbigt är det iallafall. Inte känt så förrän idag, efter bion (kommer till det) då jag vinkar av mina vänner och säger hejdå. Känns som det blir sista gången det sker. Att alla fyra är samlade, efter en dag med klassen, och vinkar varandra hejdå med stora smilgropar. 

Min klass, vissa som jag har gått med sedan dagis. Jobbigt att lämna dem. Linus, Jesper, Erik, Max, Jennifer, Emma, Ida, Ahm, Anna och..många fler. Trots att man känt sig trött på de flesta eftersom det alltid är samma visa i klassen och alla har fått sina roller, kommer man sakna allas specialitéer. 

Vissa kompisar som man har förlorat under högstadiet, några nya. Ja, vad ska man göra? Man får försöka hålla kontakt så gott det går. Som tur är finns Facebook idag. 

Jag minns för ca 2 månader sedan hur irriterad jag var för att veckorna gick så långsamt. Jag ångrar det nu. Så som jag känner nu iallafall. Man längtar alltid till saker, länge länge, sedan när det väl gäller försvinner det direkt. Därför ska man inte tänka på framtiden för mycket. Leva nutid och inse "Åh! Vad roligt jag har nu!"

Hur som helst. Sorgligt men roligt och spännande samlat. Mycket på en gång. 

Idag var det iallafall KLASSENS DAG, vilket menas att klassen gör något betydelsefullt ihop, en sista gång. Vi åt på Jensen B
øfhus. Beställde in "Medium"-stekt biff, dock visste jag inte att "Medium" betydde rå och blodig (!) Aldrig ätit det, men man fick äta och tåla.
Senare åkte vi spårvagn till biografen där hela klassen såg på "Snow White and the huntsman". Riktigt bra!

Så det har varit en bra dag, men tankarna har gått hej vilt. Nu ska jag sova, så man orkar ta farväl av sina klasskamrater ..:')
9A



Kommentarer
Postat av: E M M A

<3

Svar: :) <3
Ottilia

2012-06-14 @ 17:27:48
URL: http://www.emmasvard.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback