Big Brother

Jo, jag satt här och tittade på tv när en Big Brother-reklam dök upp. Ända sedan Paradise Hotel's tid, har jag verkligen varit strängt emot det. Ja, så är jag. Jag är väldigt gammaldags av mig och är väldigt emot program som anspelar på sex, och att man gör bort sig. Sitter deras föräldrar hemma och tänker: "Åh, det där, hon som ligger där i en säng med en kille i tv. DET! Det är vår dotter de!"


Eller?


Egentligen är det inte det man ska störa sig på, utan hur samhället bara sväljer detta, och accepterar det. Hur samhället är helt enkelt. Familjer med småbarn som "följer" big brother. Vad är det? Förr tittade man på Så ska det låta eller Bingolotto. Nu ska man plötsligt sitta och titta på när folk duschar i tv, eller super och är omedvetna om vad dem gör. Då är det tydligen kul att titta på. Jag menar..


Om det nu är så himla kul att se andra vara "roliga" genom att göra bort sig, om man nu gläds av det. Varför kan man inte försöka göra det lite roligt själv där hemma istället för att ge misslyckade 20-åringar uppmärksamhet för sånt som inte alls är särskilt imponerande.


Även om man säger "Nämen, även om jag kollar, jag menar, jag tittar ju bara för dem är så fåniga och gör bort sig.."


Ja, det kan stämma, men det påverkar alltid en om ens bild på samhället. Det blir mer och mer okej att gå lättklädd i tv. Det ska tydligen "vara" så. Vilken värld växer våra framtida barn upp i?


Jag menar, bara det här med att man ser varenda ungjävel nuförtiden gå runt på gatorna med en stor iPhone upptryckt i nyllet. Så var det väl inte när jag var liten? Och ändå har jag bara levt i 16 år(!) Mycket har ändrats på 16 år......tyvärr...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback