Spola, spola isen..

Spela, spela bandy....

Ja, kära vänner. Hur kan jag beskriva denna kväll med ord? Det är otroligt svårt. Ni märker hur det blir varje gång jag ska berätta om ett event som står mig så djupt inne i själen. Antingen blir det väääldigt långrandigt, eftersom jag verkligen försöker få med ALLA erfarenheter, ALLA känslor, ALLA synpunkter, ALLT!

Det är väldigt svårt ska ni veta. Särskilt för mig som är en sådan känslomänniska..:')

Jag ska verkligen försöka kortfatta mig om gårdagen, och så får ni plussa på lite känslor på det. Okej?

Okej..

Det var otroligt bra!  ..Så är nog bra att börja...:)

Nämen ärligt talat, det är otroligt svårt att förklara, eftersom Claes är så...ja, det är svårt att förklara, men han är helt enkelt..... bra.

Och han är fantastiskt bra på att KOMMA IHÅG ALLT! ..jesus.. Under hela min uppväxt har man ju sett verkligen ALLT dem nånsin har gjort, och ja, jag må säga att, jag har aldrig blivit sviken. Det speciella med just Claes är att han är väldigt samhällskritisk, på ett sätt jag beundrar. Man sitter där och känner "Yes!", liksom :) Han har många åsikter, och bra åsikter. Men, det som är bra, det är att han riktar inte kritiken mot någon, utan man kan säga att han ger oss något att tänka på, medan man sitter där. Riktigt bra! Dessutom verkar han tycka om att leka med ord och metaforer. För vissa kan det verka som en svår humor, men lär man sig det språket, är han verkligen fantastisk! :)

Förutom att han är genial i precis allt han gör, så är det ju speciellt att se honom LIVE! Det var faktiskt första gången för mig. Jag har tittat på dem i snart 16 år, lite varje dag, och först NU får man se den verkliga skaparen till allting! :)
Jag har ju sett Anders, Knut, Per och Jan en gång tidigare, och det var också otroligt speciellt. Man insåg inte det förrän man kom hem. Jag tror inte att jag har insett det än, och så även med Claes. :) Även om dem bara är vanliga människor, så är det alltid speciellt när man har följt dem under hela deras karriär, och har sett allt dem har gjort, och sedan får man se dem?? Det kallar jag najs! :)

Ja, jag har givetvis mer att dela med mig om, givetvis. Dock har jag inget konkret jag kan berätta om, för han hinner säga så mycket å en minut, som jag säger på en hel dag (höhöhö).

Men om ni nu blev intresserade eller något, kanske skrämda eller nåt, ja vad vet jag, så kan ni "Gilla" dem på Facebook. :)

https://www.facebook.com/galenskaparnaaftershave
Hittade faktiskt denna videon därifrån, som dem har länkat. Det är en sketch som bl a är med i deras TV-serie "Tornado", mellan Claes och Anders Eriksson, men eftersom Claes körde solo på denna turnén, så måste man ju lösa det på ett annat sätt.... ;)

Enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback