Sci-Fi Mässan 2013 i Göteborg

 
 
































*


















































En av årets allra största höjdpunkter på HELA året är nu passerat. Jag önskar inte att det vore ogjort, för nu är man helt nöjd. Man har fått sin dos för iår. 
 
Denna mässa var som de andra mässorna har varit ungefär, de tidigare åren. Däremot hittar man ju alltid nya saker att inhandla, och man vet ju ungefär vad man kan räkna med när man går in där, eftersom de flesta företag som säljer grejer brukar vara på plats varje år. 
 
Dagens höjdpunkt: När jag fick träffa John ("Gimli") Rhys-Davies. Även med i Indiana Jones och, såklart, Sagan om Ringen. Att ha träffat honom är stort och det var ett väldigt trevligt möte vi hade. Kanske varade i ca..1 minut, men "totally worth it" att köa 45 min. Ja, det brukar inte vara så många fans vid en kändis. Denna gången fick jag aldrig pratat med Billy Dee Williams alltså Lando Calrissian i Star Wars Episode 5 och 6. Men har bilder på honom och har varit nära, och det är gott nog för mig. 
 
Ingen autograf denna gång, eftersom jag redan har den bäste på min hylla här hemma (om vi tänker utanför Nordens gränser då. Alexander är alltid att räkna med ändå). 
Men, en dörrposter med en klassisk stormtrooper på blev äntligen min idag. Har alltid kommit andra prylar emellan som jag ansett vara viktigare just då, med tanke på att denna poster finns att beställa nästan överallt. Men nu slog jag till. Visar i ett annat inlägg på postern och en liten "Gandalf The Grey"-nyckelring jag köpte. Det var väl det som blev denna gång, samt en bild då med Gimli.^^
 
I år var det jag, systrarna och kusinen som gick ihop. Systrarna, som inte är LIKA insatta i det här temat som jag är, åkte hem vid tre-tiden, medan jag och Ossi var kvar tills stängningsdags. Totalt var vi där i 8 timmar (!). 
 
Men nu är jag nöjd för nu har vi verkligen finkammat varenda bord med saker och blivit riktigt nöjda. Nu är jag HELT slut. Först igår, Anders och Måns, fantastiskt, och idag SCIFI-mässa. Tagga inför vilodagen, nu då. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback