Håkan Hellström - Scandinavium 2013

Tre dagar efteråt, först då får jag äntligen chans att skriva. Har man planerat var ett inlägg ska innehålla så gäller det att hålla sig till det.
 
Har nämligen under dessa två dagar laddat upp 6 videos från konserten i lördags. Dock filmade jag med en kamera med bättre ljudupptag, men med sämre zoom så att, det är väl sådär. Men man ser och hör att det är en konsert som pågår. Den har däremot HD-kvalitéer så, inte så illa.
 
Fick ju så fina kommentarer på Youtube för tre år sedan (förra gången på Scandinavium) att det var så fin bild. Då satt jag närmre, hade som sagt en bra kamerazoom och hade bättre grepp på grejjerna. Denna kameran har två mickar längst fram i nosen på kameran. Kameran är nämligen formad som en fjärrkontroll ungefär med kameran på kortsidan. Ja, då blir det som det blir.
 
Hur som helst, ska inte tjata sönder detta också. Ville bara säga att det var en skitbra konsert som ALLA jag varit på hittils och kom fram till att detta blev min 6:e konsert under 3 års tid. Ingen har varit dålig.
 
Bästa moment på konserten:
  • Du kan gå din egen väg (bra effekter, samt bästa låten. Fick gåshud på hela låret)
  • Ramlar (Alltid lika fartfylld och alla älskar den. Man ser även det på mina videoklipp att jag står å hoppar hela låten)
  • Midsommarnattsdröm (Grym låt, och inte nog med det så sjöng Håkan den tillsammans med våran alldeles egna "Pål"/Adam Lundgren! Då vart man på topp)
  • Du kan gå din egen väg (Förutsägbar, däremot alltid lika bra)
  • Du är snart där (Så fiiin, man vet att den kommer på varje konsert. Fick gåshud överallt. Har ju hört låten på hans konserter förr, men så stämningsfullt det var. Att sitta på läktaren är inte så illa pinkat det heller. Man får en helhet av alla människor och ser alla underbara ljuseffekter. Gåshuden började gåsa sig när konfetti sprutade över hela arenan)
  • Alla Håkans små mellansnack :) 
    T.ex:
    "Allt jag skriver om är sant.........Det har bara inte hänt än."
    "Det känns så intimt när det är inomhus såhär. Som om vi vore i ett vardagsrum. Nu har ju inte      jag såhär stort vardagsrum men...någons vardagsrum".
 
Enjoy! (Rycks som sagt med i stämningen, därav alla skitjobbiga ryckningar)
 
Bara dårar rusar in
 
 Kärlek är ett brev skickat tusen gånger
 
Pistol
 
Känn ingen sorg för mig Göteborg & Ramlar
 
 Midsommarnattsdröm (Håkan och Adam)
 
 När lyktorna tänds
 
Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback