Stille Natt, Hellige Natt

Ni kanske undrar, eftersom jag hela tiden följer upp hur det går för Alexander, har en blogg döpt efter honom, lägger ut bilder och är så himla, himla "galen" i honom: Varför går du inte på hans julkonsert "Stille Natt, Hellige Natt" i Norge?
 
Svar: Jo, jag har grubblat på detta. Jag VILL. Men jag kan inte. Jag brukar vara envis i allt jag vill och brukar ofta lösa det för mig så att det jag verkligen vill går i uppfyllelse. För jag vet, att om jag vid ett ögonblick tvekar och inte gör det jag innerst inne vill, går jag därifrån med full ånger. Så det är lika bra att gasa på.
 
Däremot, i detta fall så är det annorlunda. December är något av den stressigaste månaden på hela året, och det är den månaden man ska glömma allt annat, umgås och julpyssla och mysa ordentligt. Men så blir det inte. Inte ens på julafton. Man far och flänger till olika hem (det är så med skilda föräldrar). 
 
Så jag känner att, det går inte. Ingen vill/kan heller gå med mig mitt i julstöket. Så är det ju skola också, och pengar. Ja, ni fattar. Jag är lite smådeppig över detta, men om jag känner Alexander rätt så kommer det fler chanser. :)
 
Ser väldigt trevligt ut iallafall, och hade gärna velat skapa ett julminne genom att relatera julen till Alexander :)
 
 
OM ni har undrat, nu vet ni :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback